Pozycjonowanie - SEO
01.05.2022

5 porad na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

5 porad na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych metod długofalowego pozyskiwania klientów dla swojej strony internetowej. Codziennie użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Google, by znaleźć towary i usługi, których potrzebują. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania dla wielu osób oznacza wiarygodne źródło informacji i sprzedaży. Jak jednak zabrać się za skuteczne pozycjonowanie? W naszym poradniku przedstawimy 5 podstawowych elementów, o których należy pamiętać przy planowaniu SEO. Przeczytaj nasz poradnik nie tylko, jeśli samemu zamierzasz zająć się pozycjonowaniem, ale również w przypadku, gdy chcesz je zlecić agencji SEO lub freelancerowi. Dzięki zdobytej wiedzy będziesz lepiej rozumieć cały proces i łatwiej ocenisz efekty działań, za które płacisz. Należy bowiem pamiętać, że nazwa bezpłatne wyniki wyszukiwania może być myląca. Aby osiągać wysokie pozycje, zwłaszcza w konkurencyjnych branżach, niezbędne jest wygospodarowanie odpowiedniego budżetu każdego miesiąca na działania związane ze zwiększaniem widoczności w Google.

 

1.Audyt SEO i strategia działań

Aby zacząć pozycjonowanie i optymalizację strony internetowej niezbędne jest poznanie jej aktualnych problemów i na tej podstawie stworzenie odpowiedniej strategii SEO. Z tego względu warto zamówić lub wykonać audyt SEO samodzielnie. To drugie polecamy jednak jedynie w przypadku, gdy mamy do czynienia z niewielką stroną, którą traktujemy hobbystycznie i chcemy nauczyć się na niej, jak działa algorytm Google. Jeśli chcemy osiągnąć najlepsze efekty w najszybszym czasie warto skontaktować się ze specjalistami SEO.

 

Dlaczego w ogóle warto wykonać audyt SEO sklepu internetowego lub strony usługowej? Przede wszystkim dlatego, że na Twojej stronie mogą znajdować się błędy, które zniweczą wszystkie Twoje dalsze działania, ponieważ strona będzie niewidoczna dla robotów Google. Warto wiedzieć, że na pozycję strony wpływ mają przede wszystkim 3 czynniki: optymalizacja techniczna, treści na stronie linkowanie zewnętrzne. Dobry audyt SEO będzie zawierała wytyczne związane z każdym z tych elementów.

 

Kiedy należy wykonać taki audyt? Im wcześniej tym lepiej. Najlepiej już na etapie budowania strony poprosić o wytyczne specjalistę SEO. Dzięki temu unikniemy wielu kosztownych poprawek w późniejszym etapie. Audyt SEO warto zlecać ponadto cyklicznie, a także za każdym razem po wprowadzeniu istotnych zmian na stronie.

W samym audycie znajdziemy informacje związane z indeksacją strony, czyli dowiemy się, jak Google widzi naszą stronę i czy w ogóle znajduje się ona w indeksie. Dostaniemy ponadto listę błędów, które mają wpływ zarówno na pozycję naszej strony jak i komfort jej użytkowania przez klientów. Otrzymamy ponadto wiadomości na temat struktury serwisu, nawigacji wewnętrznej, które również są kluczowe dla przemieszczania się robotów Google po naszym serwisie.

 

W audycie nie może zabraknąć analizy ruchu na stronie – skąd trafiają do nas użytkownicy ( można w tym celu wykorzystać Google Analytics) , po jakich słowach kluczowych, a także jak zachowują się na naszej stronie. Te dane będą niezbędne dla stworzenia planu optymalizacji serwisu. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na zachowanie się użytkowników i wprowadzenie zmian połączyć z poprawą użyteczności.

W audycie nie może również zabraknąć analizy treści na stronie i linków przychodzących.

 

2.Wybór odpowiednich słów do pozycjonowania stron www

Słowa kluczowe, czyli zapytania wpisywane w Google, na które chcesz się pojawiać w wyszukiwarce to absolutna podstawa przy tworzeniu swojej strategii. Od tego jakie słowa wybierzesz zależy Twój sukces. Jak dowiedzieć się, na jakie słowa widoczna jest teraz Twoja strona i jak znaleźć właściwe frazy do dalszych działań?

Przede wszystkim możesz skorzystać z darmowego rozwiązania, czyli Google Search Console. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, na jakie frazy Twoja strona została wyświetlona w wyszukiwaniach Google, a także, ile razy użytkownicy kliknęli w taki wynik i przeszli na Twoją stronę. Jeśli dana fraza wyszukiwana jest często, ale kliknięć jest mało, to jest to z całą pewnością zapytanie, któremu warto się przyjrzeć, ponieważ ma potencjał do optymalizacji, linkowania i poprawy widoczności.

Jak jednak znaleźć nowe frazy? W tym przypadku możemy skorzystać z takich narzędzi jak Google Keyword Planner, Senuto, Semstorm i Ahref. Pierwsze z nich jest usługą dostępną w koncie Google Ads i pokazuje potencjał wyszukiwania fraz kluczowych, a także sugeruje podobne wyszukiwania. Możesz więc na samym początku wpisać słowa kluczowe, które kojarzą Ci się z Twoją stroną, produktami i usługami i zweryfikować, jaki poziom wyszukiwania posiadają. Warto również posiłkować się działaniami konkurencji. Aby to zrobić możemy wykorzystać pozostałe dwa narzędzi. Możemy w ten sposób otrzymać słowa kluczowe, na które widoczne są strony z naszej branży, które posiadają lepszy ruch organiczny.

 

Ok, mamy już listy słów kluczowych. Są one jednak bardzo długi i z całą pewnością pozycjonowanie ich wszystkich może być zbyt kosztowne, a w wielu przypadkach niemożliwe. Jakie frazy wybrać? Jeśli nasza branża jest mocno konkurencyjna, nie warto wybierać fraz z największym potencjałem wyszukiwań. Zdobycie wysokiej pozycji może być po prostu ekonomicznie nieopłacalne, ponieważ nasza konkurencja może prowadzić od lat działania, na które wydała ogromne środki. Nie warto wybierać również fraz bez potencjału wyszukiwania, a także tych, na które wykupione są reklamy Google. W przypadku tych ostatnich powodem jest oczywiście fakt, że zdobycie pierwszej pozycji w takim przypadku będzie de facto piątym miejscem, ponieważ pierwszej cztery będą zajęte przez reklamy.

 

W większości przypadków optymalnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na frazy długiego ogona (ang. long tail). Są to nieco dłuższe, bardziej precyzyjne frazy, które posiadają mniejszy potencjał wyszukiwań. Jednocześnie jednak wpisywane są one przez użytkowników, którzy są bardziej zdecydowani na dokonanie zakupu. Możemy więc uzyskać szybciej i taniej wysoką pozycję dla fraz, które posiadają znacznie większą szansą na to, że kliknięcie w nie skończy się dla nas konwersją.

 

Jeśli nasz biznes działa tylko lokalnie, to świetnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne, czyli skupieniu się na frazach, które zawierają nazwę miasta lub dzielnicy. Dzięki temu nasza konkurencja się zmniejsza, za czym idzie spadek kosztów i czasu pozycjonowania. Warto wtedy pomyśleć o założeniu wizytówki Google Moja Firma.

 

3.Teksty – pomocne, ciekawe, w dużej ilości

Treści na stronie stanowią główną pożywkę dla robotów indeksujących. Analizują one zawartość naszej witryny, przypisują jej kontekst i frazy, pod którymi znajdzie się ona w indeksie. Warto więc odpowiednio się przyłożyć do ich jakości, optymalizacji i ilości.

W przypadku treści na stronie mówimy zarówno o blogu, jak i opisach produktów czy usług. Pierwszy z wymienionych powinien mieć charakter poradnikowy i prezentować użytkownikom profesjonalną wiedzę w przystępnej formie. Przy wyborze tytułu kierujmy się słowami kluczowymi w formie pytania i udzielamy wyczerpującej odpowiedzi. Jednocześnie przekierujmy użytkownika do towarów lub usług, które zaspokoją jego potrzeby.

Treści na stronie powinny być oryginalne i odpowiednio zoptymalizowane. Musimy zadbać o umieszczenie słowa kluczowego w meta title i nagłówkach ( h1,h2,h3 etc), a także w treści, pamiętając jednak o tym, by nie przesadzić z zagęszczeniem. Sama długoś tekstu i dobór dodatkowych słów kluczowych warto oprzeć o narzędzia takiej jak Contadu czy SurferSEO. Warto również zadbać o to, obrazki posiadały teksty alternatywne.

Jeśli możemy sobie na to pozwolić, to zainwestujmy w teksty autorów, którzy są znani w branży i mogą podpisać się swoim nazwiskiem – jest to szczególnie istotne w branży medycznej i finansowej.

 

4. Zadbaj o szybkość strony i jej dostosowanie do urządzeń mobilnych

Szybkość działania strony i jej dostosowanie do działania na urządzeniach mobilnych to jedne z kluczowych aspektów, które mogą wpłynąć na pozycję Google Twojej strony. Powodów jest kilka. Z jednej strony zbyt długi czas ładowania się strony wpływa na to, że użytkownicy częściej ją opuszczają, nie chcąc czekać na jej załadowanie. Wysoki współczynnik odrzuceń jest dla Google natomiast sygnałem, że użytkownicy nie znaleźli na niej tego, czego szukali.

Jeśli natomiast chodzi o dopasowanie do urządzeń mobilnych, to warto pamiętać o tym, że od kilku lat to właśnie wersja strony www na komórki decyduje o naszej pozycji w wyszukiwarce.

5. Zdobywaj odpowiedniej jakości linki

Twoja pozycja w Google zależna jest oczywiście również od linków, które prowadzą do Twojej strony. Warto je zdobywać z dobrej jakości stron, artykułów sponsorowanych, a także od stron, z którymi współpracujemy. Jeśli posiadamy wysoki budżet, to nasze pozycjonowanie w Google możemy również oprzeć na stronach zapleczowych. Należy jednak pamiętać, że będziemy musieli tworzyć treści i zdobywać linki również do tych stron.

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters