E-mail marketing
01.05.2022

E-mail marketing 5 wartościowych rad

E-mail marketing 5 wartościowych rad

Czy e-mail marketing jest jeszcze skuteczny? Czy to nie te setki maili, które trafiają do Twojej skrzynki pocztowej, których nawet nie otwierasz? Jeśli zastanowisz się nad tym głębiej, to możesz jednak dojść do wniosku, że część mailingu otwierasz z zainteresowaniem i być może nawet kupiłeś w ten sposób kilka produktów. Co różni SPAM od skutecznych kampanii mailingowych? W przypadku kampanii reklamowych kierowanych na adres e-mail liczy się odpowiednie spersonalizowanie oferty dla potencjalnego klienta, chwytliwy tytuł czy dobrze dobrane Call to Action. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możesz zrobić, by Twoje newslettery były otwierane i prowadziły do konwersji, to koniecznie przeczytaj naszych 5 rad na ten temat.

Czym jest email marketing ?

Obecnie mamy do czynienia z szeregiem form kampanii marketingowych w internecie od pozycjonowania, poprzez płatne reklamy w social mediach, Google ADS czy programmatic. Dawniej marketingowcy, którzy chcieli dotrzeć do klienta z internetu mieli do dyspozycji przede wszystkim jego adres internetowy i popularny newsletter. Email marketing jest więc bezpośrednią formą komunikacji z wszystkim osobami, które dobrowolnie zapisały się do naszej bazy mailingowej. Jako subskrybenci otrzymują oni informacje o nowych promocjach, usługach czy towarach. Kiedyś newsletter wysyłany był ręcznie i nie różnił się znacząco od zwykłego maila. Obecnie w tym celu wykorzystuje się specjalistyczne programy, dzięki którym można przygotować atrakcyjną szatę graficzną, segmentować użytkowników, a także analizować szczegółowo wyniki prowadzonych kampanii, dzięki czemu z każdą wysyłką Twoje działania mogą być jeszcze bardziej skuteczne.

Dlaczego warto stosować email marketing?

Wspomnieliśmy, że istnieją również inne, nowocześniejsze formy reklamy. Czy nie są one bardziej skuteczne? Jeśli przyjrzymy się wynikom badań z 2020 roku, które zostały przeprowadzone przez firmę OptinMonster, to wszystko stanie się jasne. Zgodnie z zebranymi danymi średni współczynnik interakcji kampanii reklamowych w social mediach wynosi 0,6%. Jak na tym tle wypada e-mail marketing? Aż 22,86% newsletterów jest otwieranych, a klikalność kształtuje się na poziomie 3,71%

To jednak nie wszystkie zalety e-mail marketingu. Jesteś w stanie bardzo szybko nauczyć się go poprawnie prowadzić. Wysyłkę możesz wykonywać z darmowych wersji programów, które są intuicyjne w obsłudze. W najlepszym wypadku jest to więc rozwiązanie całkowicie bezkosztowe. Oczywiście w przypadku większych baz danych konieczne będzie korzystanie z płatnych wersji oprogramowania.

Warto wspomnieć jeszcze o tym, że mamy możliwość dopasowania treści do grup użytkowników, a także możemy analizować wiele metryk, dzięki którym możliwe jest mierzenie skuteczności kampanii.

5 porad, które warto wdrożyć w swoich kampaniach e-mail marketingowych

Wspomnieliśmy, że stworzenie skutecznej kampanii e-mail marketingowej nie jest wyjątkowo skomplikowane. Niezbędna w tym celu będzie nie tylko odpowiednia lista mailingowa, ale również oprogramowanie. Warto jednak poznać kilka złotych rad, które będą z całą pewnością skuteczne przy wysyłce mailingu. Poniżej znajdziesz nasz krótki poradnik, który w prosty sposób wprowadzi Cię w świat e-mail marketingu.

1.Ustal cel, a dopiero potem dobierz treść i wygląd szablonu

Zacznij od ustalenia celu kampanii. Jeśli jest nim sprzedaż konkretnej grupy produktów, to zapisz najważniejsze zalety, a także stwórz cechy grup docelowych, do których kierowany jest przekaz. Wraz z kolejnymi kampaniami będziesz mógł się przekonać, czy Twoje przewidywania okazały się skuteczne. Dopiero teraz zacznij tworzyć treść.

 

Pamiętaj, że tytuł newslettera musi być krótki i przykuwający uwagę. Użytkownicy zazwyczaj spędzają tylko ułamek sekundy na każdym mailu. Zbyt długi tekst nie zostanie ponadto wyświetlony na liście z wiadomościami e-mail. Możesz sprawdzić, czy dodanie imienia osoby wysyłającej wiadomość okaże się w Twoim przypadku korzystne. W niektórych branżach jest to skuteczne rozwiązanie.

 

Pamiętaj o tym, by nie tworzyć tematu, który nie jest zgodny z treścią maila i ofertą. Klient, który zostanie oszukany może już nigdy więcej nie zwrócić uwagi na wiadomości i reklamy, które będziesz do niego kierować. Może też wypisać się z listy mailingowej.

Sama treść powinna być formą dopasowana do grupy docelowej. Inny przekaz skieruj do młodych kobiet, a inny do starszych mężczyzn.

Dopiero, gdy opracujesz wspomniane elementy dobierz odpowiedni szablon, który pomoże Ci osiągnąć założony cel. Nie zapominaj o tym, by dodać w nim własne logo, a także by nie przesadzić z liczbą multimediów – te mogą nie załadować się odpowiednio na smartfonach.

2.Pamiętaj o Call to Action

Wezwanie do działania, czyli Call to Action to jeden z najważniejszych elementów stron sprzedażowych, a także newsletterów. Musimy dokładnie przedstawić użytkownikowi, czego od niego oczekujemy, a także w prostu sposób umożliwić mu zrealizowanie naszej sugestii. Nie może on szukać przycisku „Kup teraz”. Musi zadbać, by nasze Call to Action zostało umieszczone w najbardziej wyeksponowanych miejscach wielokrotnie. Podczas analizy będziesz w stanie ocenić, który przycisk okazał się najskuteczniejszy.

3.Zawsze sprawdź newsletter przed wysłaniem

Zanim wyślemy jakąkolwiek wiadomość warto ją najpierw przeczytać. Nie inaczej jest w przypadku email marketingu. Sprawdźmy, czy nie znajdują się tam literówki lub błędy stylistyczne, przedyskutujmy z zespołem, czy całość spełnia nasze oczekiwania. To jednak nie wszystko. Konieczne jest sprawdzenie, jak newsletter wyświetla się na różnych przeglądarkach, a także różnych rozdzielczościach. Nie możemy również zapomnieć, by nie sprawdzić, czy nie trafi on do SPAMu. W niektórych przypadkach jedno słowo może sprawić, że zostaniemy zaklasyfikowani jako niechciana wiadomość.

 

4.Pamiętaj o wszystkich kwestiach związanych z RODO

Wysyłanie bezpośrednich przekazów reklamowych do osób z naszej listy mailingowej to jednak również obowiązki, o które należy zadbać. Nie możemy samowolnie dopisać klienta do naszej bazy wysyłkowej. Musi on z własnej woli się na to zgodzić. Aby mieć pewność warto zadbać o dwuetapowy mechanizm zapisu ) ( double opt-in). Aby zapisać się do newslettera użytkownik będzie musiał kliknąć link aktywacyjny, który do niego wyślemy. Musimy również w każdym mailu umieścić link, dzięki któremu nasz subskrybent będzie mógł łatwo wypisać się z naszej bazy.

 

Te ograniczenia mają jednak swoje zalety. Dzięki nim będziemy pewni, że będziemy wysyłać nasz przekaz reklamowy tylko do tych osób, które są nim naprawdę zainteresowane. Nie będziemy więc niepokoić jednorazowych klientów naszą komunikacją i zniechęcać ich swoją nachalnością do dokonania u nas zakupów. Jednocześnie lepiej poznamy użytkowników, którzy kupują u nas regularnie i na podstawie tej wiedzy będziemy w stanie stworzyć odpowiednią komunikację w innych kanałach marketingowych.

 

5.Analizuj i eksperymentuj

Jedną z najważniejszych przewag marketingu internetowego nad klasycznym jest możliwość analizy jego skuteczności w najdrobniejszych detalach. Powinniśmy z tego udogodnienia korzystać, by ocenić realną skuteczność prowadzonych przez nas kampanii. Wspomniane wcześniej narzędzia umożliwiają nam sprawdzenie, ile osób otworzyło dany newsletter, a także, jaki był współczynnik klikalności. Dzięki tej wiedzy możemy zdecydować się na szereg eksperymentów związanych między innymi z treścią, kolorami czy układem szablonu. Możemy również przetestować różną częstotliwość, dni i godziny wysyłki.

Co jakiś czas powinieneś przeglądać swoją bazę mailingową. Jeśli niektórzy użytkownicy nigdy nie otworzyli żadnego maila, to może warto przestać wysyłać do nich komunikaty. Są również przypadki, gdy subskrybenci zawsze otwierali od Ciebie maile, ale nagle przestali. Warto zastanowić się nad tym, dlaczego tak się stało.

Twoja baz ponadto powinna podzielona na segmenty zgodnie z wiekiem, płcią czy intencjami zakupowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz w stanie wyciągnąć bardziej wartościowe wniosku i kierować lepszy, bardziej spersonalizowany przekaz marketingowy.

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters