Cele kampanii Facebook Ads.
Pierwszą rzeczą, jaką musimy wybrać w ramach naszych działań marketingowych na Facebooku, jest cel kampanii – uzależniony od naszej grupy docelowej (korzystamy z menadżera reklam). Reklama na Facebooku to nie lada wyzwanie – jak wybrać cel kampanii, który trafi do naszej grupy odbiorców? Poniżej przedstawiamy charakterystykę każdego z nich:
Kampania na ruch – jej celem jest dowiezienie nowych użytkowników, osób zainteresowanych Twoją ofertą na stronę firmową poprzez kliknięcie w reklamy. Na etapie planowania kampanii, powinniśmy zainstalować na niej tzw. piksel Facebooka, który służy do pozyskiwania danych osobowych użytkowników, którzy klikną w nasze reklamy i przejdą na stronę.
Z jakich form reklamy możemy korzystać?
- Reklama na Facebooku
- Reklama na Instagramie
Kampania na aktywność – podobnie, jak kampania na ruch, ma za cel znaleźć osoby, które będą aktywne pod Twoim postem lub reklamą (dotarcie do dużej grupy odbiorców). Na poziomie zestawów reklam możesz tworzyć te, które umożliwiają: promowanie postów, promowanie strony, zwiększenie aktywności na wydarzeniu na stronie.
Z jakich form reklamy możemy korzystać?
- Reklama na Facebooku
- Reklama na Instagramie
- Reklama Audience network
Kampania na konwersję – ten cel nakierowany jest na pozyskiwanie kontaktów i wykonanie przez użytkownika określonej akcji np. wyświetlenia strony docelowej, dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego. W przypadku tej kampanii ważne jest wyświetlanie reklam osobom potencjalnie zainteresowanym współpracą z naszą firmą – należy dokładnie określić swoją grupę docelową, a kreacja reklamowa powinna być do niej dopasowana.
Z jakich form reklamy możemy korzystać?
- Reklama na Facebooku
- Reklama na Instagramie
- Reklama Audience network
- Reklama na Messengerze