Jak rozreklamować fanpage na Facebooku

Facebook to doskonałe narzędzie do promocji swojego biznesu. Możemy w tym celu wykorzystać zarówno naturalne budowanie zaangażowanej społeczności, jak i płatne kampanie reklamowe Facebook Ads. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu tych strategii w social mediach. Wielu początkujących marketerów boryka się jednak z problemem niskich zasięgów. Jak poprawić swoje wyniki? Jak często publikować i jak docierać do do klientów zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami? Przeczytaj nasz krótki poradnik, by dowiedzieć, jak promować i reklamować się na Facebooku.

Jakość i emocje w postach na Facebooku

Facebook pełen jest postów niskiej jakości, które jednocześnie nie wywołują żadnych emocji u odbiorców. Jeśli chcesz zadbać o zasięgi, ale jednocześnie o sprzedaż musisz skupić się zarówno na merytoryce, jak i na atrakcyjności publikowanych treści. W przypadku merytoryki musisz pamiętać o tym, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić. Jeśli je Twoim target są specjaliści możesz zdecydować się na umieszczenie większej liczby technicznych detali. Jeśli natomiast chcesz dotrzeć do szerszej grupy koniecznie zadbaj o to, by nie zniechęcić swoich odbiorców zbyt dużą liczbą szczegółów. Zawsze jednak dbaj o ciekawe zdjęcia, filmy i humor. Świetnym rozwiązaniem jest wykorzystywanie aktualnych trendów czy real time marketingu, czyli odwoływanie się do aktualnych wydarzeń.

 

Reklama na Facebooku – zarówno posty, jak i strona

Facebook to darmowy portal dla zwykłych użytkowników. Jako przedsiębiorca musisz jednak wiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak darmowa reklama. Z jednej strony oczywiście mówimy o przygotowaniu treści, zdjęć czy angażowaniu społeczności. Z drugiej jednak należy wprost zaznaczyć, że płatne kampanie reklamowe na Facebooku pomagają osiągnąć świetnej efekty, jeśli posiadamy odpowiedni budżet, targetujemy nasze treści do odpowiedniej grupy odbiorców i robimy to regularnie.

Obecnie spora część postów na Facebooku to płatna promocja. Chcąc dotrzeć do swoich klientów promuj regularnie swoje posty, nawet przy niewielkim budżecie. Twoje zasięgi będą większe, jeśli dołożysz do tego płatną kampanię skierowaną na promocję Fanpage’a. Zwiększasz w ten sposób zaangażowanie swoich potencjalnych klientów, którzy również regularnie mogą zwiększać twoje zasięgi poprzez organiczne udostępnienia.

 

Bądź kreatorem dyskusji, wchodź w interakcje z użytkownikami

Posty, pod którymi toczy się żywa dyskusja osiągają znacznie lepsze zasięgi. Jeśli zależy Ci na tym, by stworzyć wokół swojej strony społeczność zacznij odpowiadać na pytania, a także samemu na nie odpowiadaj. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko więcej wyświetleń, ale również poznasz swoich klientów i dowiesz się, jakie mają potrzeby lub problemy. Jednocześnie zbudujesz wizerunek eksperta, który jest pomocny.

Nie należy ograniczać się w komentarzach tylko do swoich postów. Warto regularnie sprawdzać hashtagi i grupy, które są zbieżne z Twoją firmowym fanpagem. Również tam możesz udzielać odpowiedzi. Jeśli będą one rzetelne i pomocne, to członkowie tych grup mogą wejść z ciekowości na Twój profil i go polubić. Pamiętaj jednak, by Twoje odpowiedzi pojawiały się w kontekście tematyki związanej z Twoim biznesem. Kiepskiej jakości komentarze tworzone hurtowo mogą doprowadzić do pogorszenia się Twojego wizerunku.

Czy warto korzystać z tagów na Facebooku?

Odpowiedź na to pytanie jest zdecydowanie pozytywna. Hashtagi, które znane są między innymi z Instagrama czy Twittera mają również swoje zastosowanie na Facebooku. Jeśli umieścimy tematyczne tagi przy swoich wpisach, to użytkownicy, którzy szukają w tym portalu konkretnych porad lub produktów trafią na nasz post znacznie częściej. To jednak nie wszystko. Warto oznaczać aktywnych użytkowników, którzy byli aktywni w naszej sekcji komentarzy i mogliby być zainteresowani nowymi produktami. Możemy również tagować znane osoby lub marki, które mogą być powiązane z naszymi działami lub z którymi współpracujemy. Z jednej strony dajemy takim osobom szansę na rozwinięcie dyskusji, z drugiej strony zwiększamy zasięgi własnych postów, dzięki otagowanym użytkownikom. Dodatkowo często takie profile mogą zacząć udostępniać nasze posty, co jest oczywistą zaletą. Musimy jednak pamiętać o tym, by każdy tag miał sens. W innym wypadku możemy rozpętać negatywną dyskusję wokół własnego brandu, co może skończyć się zmniejszeniem zasięgów naszego fanpage’a.

 

Regularność tworzenia postów dopasowana do grupy docelowej

Regularność to cecha pożądana w niemal każdym biznesie. W przypadku promowania strony na Facebooku zdecydowanie wysuwa się ona na pierwszy plan. Musimy pamiętać, że często publikowanie postów sprzyja utrzymaniu zasięgów i zaangażowania naszych użytkowników. Takie zachowanie promuje też sam algorytm. Warto jednak zająć się również analityką, by wiedzieć, do jakiej grupy docelowej docieramy lub chcemy docierać, a także, o których porach dnia takie osoby są najbardziej aktywne. Menager Firmy na Facebooku zawiera masę przydatnych informacji na temat naszych odbiorców, które możemy wykorzystać w celu optymalizacji prowadzenia nasze profilu na Facebooku. Możemy je wykorzystać zarówno przy darmowych postach, jak i przy płatnych kampaniach reklamowych.

 

Analizuj zachowanie swoich fanów

Analityka internetowa dotyczy już nie tylko stron internetowych, ale również kampanii na Facebooku czy stopnia zaangażowania użytkowników. Jeśli chcemy wypromować swój profil nie możemy osiadać na laurach, konieczne jest ciągłe weryfikowanie, jak użytkownicy reagują na nasze posty i reklamy. W przypadku płatnych kampanii oczywiście warto analizować koszt kliknięcia i grupy docelowe, do których docieramy, a także dalsze zachowanie użytkowników na stronie firmowej. Kampanie w social mediach mają bowiem wspomagać konwersję.

W przypadku organicznych postów warto śledzić liczbę, jak i rodzaj reakcji. Należy pamiętaj, że typy reakcji zdecydowanie się od siebie różnią. Zwykły lajk to znacznie mniej oznaczenia serduszka. Z drugiej strony duża liczba reakcji typu złość również powinna nas skłonić do zmiany strategii.

Powinniśmy również pamiętać o tym, że sama liczba fanów nie jest wyznacznikiem zasięgów. Polubienia strony są oczywiście ważne. Należy jednak pamiętać, że znacznie istotniejszy jest tak zwany Engagement Rate, czyli wskaźnik zaangażowania. Warto również monitorować, jak często sami jesteśmy oznaczani przez inne profile. Im takich oznaczeń jest więcej, tym większe zasięgi jesteśmy w stanie wygenerować. Warto pamiętać o odpowiadaniu na oznaczenia, zwłaszcza gdy są one negatywne.

 

Zadbaj o to, by każdy element strony jasno wskazywał, czym się zajmujesz

Do powyższego nagłówka można dodać: lub żeby skłaniał do tego, by użytkownik chciał się tego dowiedzieć. Powinniśmy pamiętać o nowych użytkownikach. Nasze zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle czy promowane posty mogą dotrzeć do osób, które widzą naszą komunikację po raz pierwszy. Warto zadbać o to, by to wrażenie było dobre. Zainwestujmy w dobrej jakości zdjęcie i przemyślane slogany reklamowe, które zachęcą użytkowników do kliknięcia w przycisk i sprawdzenia, jak wygląda nasza oferta.

 

Wykorzystaj real time marketing i bieżące wydarzenia

Twój fanpage jest tak silny jak Twoja kreatywność marketera, który go prowadzi. Same pomysły muszą być podbudowane odpowiednim researchem i znajomością wydarzeniem, które są związane z naszą branżą. Mogą to być oczywiście festiwale, targi święta czy po prostu pora roku. Nasza komunikacja musi dostosować się do aktualnej sytuacji w kraju i na świecie, którymi żyją nasi klienci. Warto również pamiętać o wykorzystywaniu ciekawych zdarzeń w komunikacji – w ten sposób działają duże marki, tworząc filmy lub grafiki, wykorzystująca zabawne sytuacje z życia gwiazd lub polityków. Jak we wszystkim, tutaj również należy zachować umiar i kierować się dobrym smakiem. Jeśli jednak dobrze wykorzystamy trend, to nasz post może zostać organicznie udostępniony wiele razy jak zabawny mem. Nawet najbardziej poważne marki nie przechodzą wobec takiej formy reklamy obojętnie.

 

background

Najtrudniejszy pierwszy krok?

Wyceń projekt