Pozycjonowanie - SEO
03.01.2022

Najlepsze wtyczki SEO do przeglądarek 2021

Najlepsze wtyczki SEO do przeglądarek 2021

Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych bywa procesem żmudnym i pracochłonnym. W konsekwencji powstało wiele narzędzi, dzięki którym możliwa jest głęboka analiza i automatyzacja niektórych zadań. Wiele czynności jednak chcielibyśmy wykonywać natychmiast z poziomu przeglądarki. Na szczęście od lat powstają wygodne wtyczki SEO do Google Chrome i Mozilla Firefox, dzięki którym podstawową analitykę stron możemy przeprowadzić bez konieczności opuszczania domeny. Jeśli szukasz pluginów, które ułatwią i przyspieszą Twoją pracę, to koniecznie sprawdź nasze zestawienie. Większość z nich jest darmowa, ale będzie przydatna zarówno przy analizie niewielkich stron internetowych, jak i większych sklepów internetowych.

 

Redirect Path i Link Redirect Trace

Przekierowania w niektórych przypadkach są koniecznością związaną z przebudową lub zmianą serwisu, a czasami są elementem pozycjonowania. Zawsze jednak powinny być wykonane poprawnie. Aby szybko sprawdzić łańcuch przekierowań można skorzystać z darmowych i wygodnych wtyczek.

 

Redirect Path pokaże nam przekierowania 301, 302, meta, JS, a także błędy 4xx lub 5xx. Dzięki tej wtyczce sprawdzimy też szybko IP serwera i jego typ. Wtyczka umożliwia również sprawdzenie nagłówków zachowanych w pamięci podręcznej.

 

Nieco bardziej rozbudowane jest natomiast wtyczka Link Redirect Trace. Poza funkcjami, które oferuje nam poprzednia wtyczka, możemy tu sprawdzić między innymi status indeksacji konkretnej witryny, self canonicale, a także, które linki na podstronie posiadają tag no index. Dzięki niej możemy ograniczyć liczbę wtyczek w swojej przeglądarce.

SEO Meta in 1 Click

Już po samej nazwie możemy spodziewać się wielofunkcyjnego narzędzia, które umożliwi nam sprawdzenie najistotniejszych meta tagów na stronie. Możemy tu więc jednym kliknięciem zweryfikować tytuł, meta description, a także linki kanoniczne. Jednocześnie szybko sprawdzimy strukturę nagłówków, linki, sitemapę i pliki robots.txt.

NoFollow

Ręczna weryfikacja linków nofollow za każdym razem, gdy przeglądamy stronę swoje klienta lub konkurencji bywa męcząca. Jednocześnie łatwo przeoczyć pojedynczy link. Jeśli korzystamy z wtyczki Nofollow na pewno nie będzie nam to groziło, ponieważ każdy link z atrybutem nofollow zostanie zaznaczony przez naszą przeglądarkę wyróżniającą się czerwoną ramką. Wtyczka umożliwia ponadto sprawdzenie, czy na stronie występuje tag noindex.

Mozbar

Jest to jedna ze starszych wtyczek w zestawieniu, jednak pozycjonerzy w dalszym ciągu chętnie z niej korzystają. Występuje w wersji darmowej, jak i płatnej. Jej popularność wynika przede wszystkim z wielu funkcjonalności, które dostępne są w tym jednym narzędziu. Możemy tu bowiem uzyskać informacje o adresie URL, meta tagach, nagłówkach linkach kanonicznych, podstawowych wskaźnikach SEP jak Page Authority, Domain Authority czy Spam Score. Jednocześnie szybko zweryfikujemy linki prowadzące do strony. To oczywiście nie wszystko. Dowiemy się tu również wiele na temat linków wewnętrznych i wychodzących łącznie z podziałem na follow i nofollow. Wiele ze wspomnianych funkcjonalności wymaga oczywiście wykupienia odpowiedniego pakietu.

SEO Quake

Jest to darmowa wtyczka, która jednak pełnie swoich możliwości oferuje nam w sytuacji, gdy połączymy ją z płatnym narzędziem Semrush. Co sprawdzimy dzięki SEO Quake? Będą to oczywiście podstawowe metryki SEO zaciągnięte ze wspomnianego Semrusha i Alexa ranka. Jednocześnie wtyczka oszacuje dla nas słowo kluczowe, sprawdzi responsywność, a także stworzy dla nas raport o linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Wtyczka sprawdzi się ponadto świetnie w optymalizacji strony, ponieważ wyświetli nam wszystkie meta tagi, strukturę nagłówków czy alty obrazków. Poznamy również zagęszczenie słów kluczowych, dowiemy się, czy wdrożony jest Google Analytics, a także dane strukturalne. Z całą pewnością jest to narzędzie, dzięki któremu można przeprowadzić bardzo podstawowy audyt SEO niewielkiej strony internetowej.

 

Keyword Surfer

To narzędzie SEO, które pomoże nam w szybkiej analizie potencjału słów kluczowych już na stronie z wynikami wyszukiwania. Po zainstalowaniu wtyczki i wpisaniu w wyszukiwarkę słowa kluczowego otrzymamy wzbogacone informacje przy każdym wyniki. Będą to między innymi dane o szacowanym ruchu na stronie, długości tekstu, a także zagęszczeniu słów kluczowych. Jednocześnie w prawym prawej stronie od wyników SERP zauważy tabelkę z volumenem wyszukiwania naszego słowa, jak i podobnych wyszukiwań. Możemy również przejść do darmowego edytora tekstu, w którym wymienione będą podpowiedzi słów, których warto użyć przy pisaniu artykułu. Jeśli posiadamy płatną wersję Surfera, to będziemy również informowani za pomocą przejrzystego grafu, jak nasz tekst wypada na tle konkurencji.

 

SEO Minion

Jeśli chcemy szybko zoptymalizować swoją stronę internetową, to na pewno SEO Minion będzie pomocnym i bezpłatnym narzędziem, które możemy wykorzystać w tym celu. Łączy ono wiele funkcji wspomnianych wcześniej wtyczek. Możemy dzięki niemu przeanalizować meta dane, przekierowania, uszkodzone linki, a także sprawdzić wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania dla różnych lokalizacji, również tych zagranicznych.

Ubersuggest

Jest to wtyczka, która może być pomocna nie tylko w działaniach SEO, ale również w content marketingu. Możemy tutaj szybko sprawdzić liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego, ale również poznać sugestie pytań czy synonimów, które warto wykorzystać w swoim artykule, a wszystko to w formie wygodnego rankingu i wykresów. Sprawdzimy również, jaką popularnością cieszy się dane słowo kluczowe w zależności od sezonu. narzędzie umożliwia ponadto weryfikację szybkości ładowania się strony.

Ahrefs SEO Toolbar

Wtyczka występuje w formie darmowej i płatnej, jednak oczywiście najważniejsze funkcje dostępne są w ramach abonamentu. Jeśli codziennie korzystasz z płatnego narzędzia Ahref, to z całą pewnością warto rozszerzyć swoją przeglądarkę o tę wtyczkę i ułatwić sobie wiele podstawowych działań. W czym na pomoże ten plugin?

Sprawdzimy między innymi nagłówki, kanoniczne adresy url, liczbę słów w artykule, uszkodzone link. Plugin podświetli nam też linki dofollow i nofollow. W przypadku wykupienia płatnej wersji narzędzia poznamy również Domain Rating i URL Rating danej witryny. Wiele danych otrzymamy już tak naprawdę ze strony z wynikami bez wchodzenia na każdą witrynę osobno.

Lighthouse

To wbudowane narzędzie przeglądarki Google Chrome, dzięki któremu możemy sprawdzić podstawowe wskaźniki internetowe każdej witryny. Wystarczy, że klikniemy F12 i wybierzemy zakładkę Lighthouse, by uruchomić audyt. Otrzymamy informacje o wydajności strony internetowej, jej dostępności dla użytkowników urządzeń mobilnych. Poznamy jednocześnie najlepsze praktyki, które warto zaimplementować w swojej witrynie. Oczywiście wspomniane rozszerzenie sprawdzi również nasze dopasowanie do silniki wyszukiwarki. Co ważne, to narzędzie nie tylko wskazuje błędy, ale również sposoby ich rozwiązania.

Similarweb – Traffic Rank & Website Analysis

To bardzo znana wtyczka, którą można wykorzystać zarówno w wersji płatnej, jak i bezpłatnej. Umożliwia ona szybką weryfikację stron konkurencji, ale również szczegółową analizę własnej witryny po połączeniu jej z Google Analytics. Do czego wykorzystać wtyczkę?

Można dzięki niej sprawdzić ranking danej strony w konkretnej kategorii tematycznej, liczbę odwiedzających stronę, średni czas spędzony na stronie czy źródła odwiedzin. Możemy tutaj również poznać współczynnik odrzuceń. Dla wielu agencji jest to podstawowe narzędzie do sprawdzania ruchu na stronach konkurencji.

Wappalyzer

To również jedna z popularniejszych wtyczek, która zazwyczaj wykorzystywana jest przez twórców stron internetowych, jednak seowcy mogą również skorzystać z możliwości, jakie oferuje. Wappalyzer pozwala na sprawdzenie technologii wykorzystywanych przez daną witrynę. Narzędzie można sprawdzi się zarówno do analizy elementów generujących problemy na naszej stronie internetowej, jak i przy weryfikacji stron konkurencji.

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters