Pozycjonowanie - SEO
01.07.2022

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Optymalizacja treści pod kątem SEO to jeden z najważniejszych aspektów pracy nad contentem, jeśli naszym celem jest poprawa widoczności w wyszukiwarce Google. Musimy pamiętać jednak, że stworzone przez nas artykuły czy opisy produktów muszą jednocześnie spełnić oczekiwania użytkownika, który będzie chciał pozostać na naszej stronie internetowej. Jak zacząć optymalizację treści, by zdobyć wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe? Jak uniknąć najczęstszych błędów przy optymalizacji stron? Jeśli chcesz się tego dowiedzieć, to koniecznie przeczytaj nasz poradnik.

Wybór słów kluczowy – podstawa do optymalizacji pod kątem pozycjonowania

Aby móc optymalizować treści na stronie internetowej musimy wiedzieć przede wszystkim pod jaką frazę będziemy je optymalizować. Z tego względu wybór słów kluczowych powinien być przemyślany. Warto zwrócić uwagę na to, by frazy nie tylko generowały wysoki ruch, ale jednocześnie o to, by możliwe było zdobycie na nie wysokich pozycji bez ogromnych nakładów finansowych. Na tym etapie warto również zadbać o wyszukanie dodatkowych, pobocznych fraz kluczowych związanych z tematyką naszego artykułu lub opisu produktu. Dzięki temu zadbamy między innymi o zdobycie wysokiego topical authority.

Jeśli nie jesteś specjalistą SEO wybór słów kluczowych i stworzenie content planu może być dla Ciebie nieoczywisty. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, by nie opierać się wyłącznie na intuicyjnie. Znacznie lepiej sprawdzą się tu profesjonalne narzędzia analityczne w postaci takich programów jak Senuto, Ahref czy nawet darmowy Google Keyword Planner. Z ich pomocą możemy sprawdzić, na jakie słowa widoczna jest nasza konkurencja lub wyszukać frazy, które związane są z profilem naszego biznesu. Zarówno do pisania artykułów, jak i opisów produktów warto wybrać frazy typu long tail, które odpowiadają na bardziej szczegółowe zapytania użytkowników.

Dlaczego jest to korzystne? Odpowiedź jest pragmatyczna. Tego rodzaju frazy są mniej konkurencyjne, dzięki czemu możliwe jest zdobycie wysokich pozycji niższym kosztem i w krótszym czasie. Jednocześnie osoby, które wpisują takie frazy są często znacznie bardziej zdeterminowane do zakupy lub zamówienia usługi, ponieważ znajdują się w dalszym etapie lejka sprzedażowego. Innym sposobem na wybranie optymalnych fraz będzie skupienie się na pozycjonowaniu lokalnym. Jest to oczywiście rozwiązanie dla biznesów ograniczonych terytorialnie. Jeśli natomiast nasza branża nie jest zbyt konkurencyjna, to możemy pokusić się o pisanie treści dla krótszych fraz.

Unikaj duplikacji treści, zadbaj o oryginalność treści na stronie

Treści na Twojej stronie powinny być unikalne. Jak to rozumieć? W pierwszej kolejności nie możemy kopiować contentu ze innych stron internetowych. Jest to niezgodne z prawem, ale również algorytmem. Dotyczy to również automatycznego tłumaczenia treści z pomocą Google tłumacza. Zduplikowana treść może doprowadzić do tego, że nie tylko dana podstrona będzie znajdować się niżej w wynikach wyszukiwania, ale może mieć to również wpływ na widoczność całego serwisu.

Innym problemem jest duplikacja treści w obrębie samego serwisu. Może ona doprowadzić do kanibalizacji słów kluczowych, a tym samym do nieosiągnięcia zamierzonego efektu.

Długość tekstu SEO – ile znaków zapewni twojej stronie wysokie pozycje?

Często słyszymy, że aby odpowiednio zoptymalizować treść musi mieć ona odpowiednią długość. Co to dokładnie oznacza? Czy artykuł musi mieć 3, 4 a może 10 tysięcy znaków, by osiągnąć lepsze pozycje? W przypadku pozycjonowania stron odpowiedzieć nie może być jednoznaczna. Bardzo często rzeczywiście dłuższy artykuł może przynieść lepsze efekty ze względu na lepsze pokrycie tematu i użycie większej liczby słów kluczowych w naturalny sposób, jednak nie zawsze powinniśmy dążyć do tego, by content był jak najdłuższy. Powinniśmy przede wszystkim sprawdzić długość tekstu na interesujące nas frazy w najlepiej widocznych tekstach konkurencji i starać się napisać treść o podobnej długości.

Meta tagi, adres url i nagłówki Twojej strony www

Użycie wybranej frazy kluczowej jest niezwykle istotne. Powinniśmy zadbać o to, by znalazła się ona w kilku podstawowych miejscach. Jednym z nich jest oczywiście adres URL. Najlepiej umieść swoje słowo kluczowe najbliżej nazwy domeny. Kolejnym elementem jest meta title, które jest analizowany przez roboty Google, ale również jest wyświetlany na liście wyników wyników w wyszukiwarce Google. Jeśli chcemy jasne wskazać, jaka jest tematyka tekstu, to nie możemy zapomnieć o frazie kluczowej w tym miejscu. Dobra optymalizacja nie powinna również pominąć meta description. Jest to element często bagatelizowany, ponieważ nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony internetowej, jednak jest to treść, na którą trafia użytkownik już na stronie z wynikami wyszukiwania. Jeśli odpowiednia o nią zadbamy, to możemy zwiększyć współczynnik kliknięć, który już na pozycjonowanie ma wpływ znaczący.

Klasycznym miejscem, w którym umieszczamy frazę kluczową jest również oczywiści nagłówek H1, czyli najważniejszy nagłówek na danej podstronie. Frazę kluczową umieszczamy w nim bezwzględnie.

Nasycenie tekstu frazą kluczową a sztuczna inteligencja

Fraza kluczowa musi być również obecna w samej treści, jak w i nagłówkach H2, H3, H4 etc. Mówimy często o odpowiednim nasyceniu teksu słowami kluczowymi i o tym, że jego przesycenie może mieć negatywny wpływ na jego ocenę przez algorytm Google. Jak zrobić to optymalnie? Możemy oczywiście przejrzeć teksty konkurencji, która znajduje się na topowych pozycjach i policzyć, ile razy dane słowo kluczowe zostało użyte. Możemy jednak podejść do tej kwestii znacznie bardziej nowocześnie i wykorzystać w tym celu edytory tekstu wyposażone w sugestie oparte o sztuczną inteligencje, takie jak Contadu czy Surfer SEO. Ich zadaniem będzie przenalizowanie najlepszych tekstów, które są wyświetlana w wyszukiwarce dla naszych fraz kluczowych i przeanalizowanie częstotliwości ich występowania, ale nie tylko. Tego typu programy zasugerują nam również, jakie dodatkowe słowa kluczowe powinny być użyte w nagłówkach w treści, a nawet meta danych. Otrzymamy również informacje o tym, jakiej długości powinien być nasz tekst, by wyprzedzić konkurencję. Oczywiście optymalizacja treści pod SEO to nie wszystko i do osiągnięcia sukcesu będziemy potrzebować jeszcze odpowiedniej jakości linków, jednak jest to z całą pewnością doskonała pomoc, która przyspieszy naszą pracę.

Optymalizacja obrazków Twojej witryny

Treść to również obrazki, które znajdują się w kartach naszych produktów, jak w artykułach na naszym blogu. Z jednej strony powinniśmy pamiętać o tym, by były one jak najlżejsze. Długi czas ładowania się strony, zwłaszcza w przypadku komórek ma ogromne znaczenie dla oceny strony przez Google, jak i przez samych użytkowników. W przypadku optymalizacji obrazków należy jednak zwrócić również uwagę na uzupełnienie nazwy obrazka, jak i tekstu alternatywnego. Dzięki temu możemy zyskać widoczność również w Google Grafika. W branży e-commerce może być to niezwykle znaczące.

Czytelność tekstu

Na optymalizację tekstu składa się również jego czytelność. Powinniśmy zwrócić uwagę na występowanie nagłówków, listowania czy pogrubienia najistotniejszych fragmentów. Dzięki takim zabiegom tekst stanie się znacznie bardziej czytelny dla użytkowników, ale również będzie lepiej oceniony przez algorytm.

Warto również wspomnieć w tym miejscu o zastosowaniu danych strukturalnych w działaniach SEO związanych z optymalizacją treści. Są to elementy odczytywane przez boty Google, dzięki którym wyszukiwarka jest w stanie lepiej zaklasyfikować treści na naszej stronie, ale nie tylko. Dane uporządkowane pozwalają nam przedstawić swoje stronę w bardziej interesujący sposób w wynikach wyszukiwania, np. poprzez dodanie daty, autora, zdjęcia czy oceny tekstu. Warto w ten sposób wyróżnić się w wynikach Google, ponieważ może to mieć wpływ na klikalność. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, jakiego rodzaju dane uporządkowane możesz zastosować w swoje witrynie, to możesz je wszystkie sprawdzić wraz z przykładami użycia na stronie schema.org.

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters