Pozycjonowanie stron w niemczech

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Pozycjonowanie stron w Niemczech to doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów, niezależnie od tego, czy jesteśmy obecni na rynku niemieckim, czy dopiero planujemy taki kierunek rozwoju swojego biznesu. U naszych niemieckich sąsiadów, podobnie jak w Polsce, wśród wyszukiwarek króluje Google. Jednocześnie warto zauważyć, że rozpoczynając pozycjonowanie w Niemczech, mamy szanse zaistnieć tak naprawdę również w Austrii, Szwajcarii, Lichtensteinie, Luksemburgu, a nawet Belgii, czyli we wszystkich krajach, w których język niemiecki jest językiem urzędowym. Jeśli zależy Ci więc na rozwoju biznesu i wkroczeniu na zachodnie rynki, to pozycjonowanie w Google.de będzie dla Ciebie milowym krokiem. Sprawdź, czym różni niemiecki rynek SEO polskiego? Dowiedz się, jak uzyskać najwyższe pozycje swojej strony w niemieckojęzycznym internecie!

Czy pozycjonowanie Niemcy się opłaca?

O tym, czy pozycjonowanie stron w niemieckiej wyszukiwarce Google będzie dla Ciebie opłacalne zależy oczywiście od wielu czynników. Warto jednak zdawać sobie sprawę do ilu klientów może dotrzeć Twoja strona internetowa. Jeśli skupimy się stricte na Republice Federalnej Niemiec. Mówimy tu o ponad 82 milionach obywateli, czyli dwukrotnie większej populacji niż w naszym kraju. 96% społeczeństwa aktywnie korzysta z internetu, a zdecydowanie więcej niż połowa regularnie kupuje online. Polskie towary i usługi traktowane są w kraju naszych sąsiadów jako bardzo atrakcyjne i to nie tylko pod względem ceny. Również towary luksusowe znajdują tu swoich odbiorców. To właśnie do Niemiec trafia blisko 30% wszystkich eksportowanych z Polski towarów.

Pozycjonowanie stron www w połączeniu z reklamą Google Ads stanowi w przypadku niemieckich sklepów internetowych główne kanały ruchu. Jeśli więc zależy nam na rozwoju biznesu w Niemczech, to nie możemy zaniechać inwestycji w ten rodzaj reklamy.

Obecność w wynikach wyszukiwania niemieckiej wyszukiwarki znacząco wpływa również na rozpoznawalność marki, a w dłuższej perspektywie na jej ocenę i postrzeganie. Warto pamiętać o tym, że jeśli użytkownicy nie będą mogli trafić na naszą stronę, wpisując szczegółowe zapytania, stracimy nie tylko jednorazową konwersję, ale również możliwość na zapamiętanie brandu.

Należy pamiętać, że działania SEO w Niemczech mają swoją specyfikę i z całą pewnością są znacznie droższe niż w Polsce. W dłuższej perspektywie przynoszą jednak bardzo dobry zwrot z inwestycji.

Jak pozycjonować stronę w Niemczech?

Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech ma oczywiście ogólne cechy wspólne z pozycjonowaniem w Polsce. Liczą się tu oczywiści content na stronie, linki zewnętrzne, jak i optymalizacja techniczna strony. Myliłby się jednak ten, który próbowałby bezmyślnie przenieść polskie techniki SEO na niemiecki rynek. Należy wziąć tu bowiem pod uwagę specyfikę przyzwyczajeń użytkowników i oczekiwanych przez nich opisów produktów, specyficzny sposób pozyskiwania linków czy wreszcie sam wygląd stron internetowych, w których mniej istotne jest warstwa graficzna, a na pierwszym plan wybija się rozbudowany, poprawnie napisany opis. Sam marketing online ma w tym kraju swoją specyfikę. O czym więc warto pamiętać zlecając SEO W niemieckim Google?

Poprawny język – podstawa niemieckiego pozycjonowania

Jeśli zajmujemy się SEO w obcym kraju, to zawsze na pierwszy plan wysuwa się bariera językowa związana zarówno z samą poprawnością, naturalnością i specyfiką wyszukiwania w Google. W przypadku języka niemieckiego jest to szczególnie skomplikowany problem, który opiera się zarówno na bardzo długich, precyzyjnych słowach, jak i specyficzne znaki diakrytyczne jak Ä, Ü, ß, które są bardzo dobrze interpretowane przez niemieckie roboty Google zarówno na poziomie treści, jak i kodu. Optymalizacja strony nie należy więc do najłatwiejszych.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że niemiecki klient jest bardzo wyczulony na poprawność i szczegółowość opisu. Jest to pochodna zarówno kwestii kulturowych, jak i samego języka, który pozwala na tworzenie długich i precyzyjnych zbitek słownych, którymi opisać można wszystkie cechy oferowanego towaru lub usługi. Zarówno więc optymalizacja contentu na stronie, jak i zamawianie artykułów sponsorowanych czy też tworzenie opisów produktów, będzie wymagało zatrudnienia copywritera o wysokich umiejętnościach językowych z podstawami SEO. Treści, które nie będą napisane w przekonujący, naturalny sposób, nie będą w stanie spełnić swojej sprzedażowej funkcji i przekonać klientów z Niemiec. To samo będzie dotyczyło również link buildingu. O tym jednak opowiemy w dalszej części artykułu.

Słowa kluczowe – jak je dobierać dla niemieckich stron?

Wiemy, że jednym z najważniejszych aspektów optymalizacji treści jest fraza kluczowa, wokół której będziemy budować opis produktu czy artykuł. W przypadku języka niemieckiego ten aspekt nastręcza jednak wielu wątpliwości. Niemieckie słowa mogą występować bowiem jako zbitka wiele członów, opisujących szczegółowo danych produkt, ale również jako oddzielne słowa. Specjalista SEO będzie więc musiał ocenić, które z tych rozwiązań wybierze, aby skuteczne pozycjonowanie doprowadziło do zwiększenia ruchu na stronie. Eksperci, którzy na niemieckim rynku zjedli zęby radzą, by zajmować się zarówno jedną, jak i drugą formą opisów produktów. Nie zawsze jest to jednak w zasięgu budżetu i w takim wypadku należy posłużyć się odpowiednimi narzędziami i ocenić, co będzie dla naszej domeny bardziej efektywne.

Jednocześnie przy dobrze fraz kluczowych należy zwrócić uwagę na fakt, że Niemcy, pomimo swojego zamiłowania do poprawności językowej, wtrącają w swoje teksty i wypowiedzi bardzo wiele anglicyzmów, które są niepoprawne. Posiadają one jednak spory wolumen wyszukiwań, więc z całą pewnością warto je włączyć mimo wszystko do swojej strategii seo. Pozycjonowanie stron w niemieckim google to zadanie dla fachowców z dostępem do native speakerów lub absolwentów germanistyki.

Strona i hosting – SEO w Niemczech

Z całą pewnością warto postawić na niemieckie rozszerzenie domeny, jeśli zależy nam zdobycia zaufania zarówno klientów jak niemieckiej odmiany algorytmu Google. Jeśli wybierzemy niemiecki hosting, mamy szansę przekonać geolokalizator, że jesteśmy firmą świadczącą usługi lub sprzedającą towary na niemieckim rynku. Na szczęście hostowanie domeny w Niemczech nie jest usługą znacznie kosztowniejszą niż w Polsce. Jeśli natomiast chodzi o sam wygląd strony, to warto pamiętać, że powinniśmy przede wszystkim postawić na minimalizm wygląda, co jednocześnie zaprocentuje szybszym ładowaniem się witryny. Najważniejszymi aspektem jest natomiast długi szczegółowy opis. Niemcy wielokrotnie w badaniach wskazują właśnie na to, jako najistotniejszy aspekt przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jeśli interesuje Cię więc pozycjonowanie stron Niemcy, to również o ten aspekt musisz zadbać, by Twój plan marketingowy miał szansę zostać zrealizowany.

Link building – pozycjonowanie w Niemczech

Pozyskiwanie linków zewnętrznych to również podstawa pozycjonowania w Niemczech. Linki, co nie dla wszystkich oczywiste, powinny pochodzić z niemieckich stron. To już nastręcza wielu trudności dla pozycjonerów, którym celem byłoby zdobycie jakichkolwiek odnośników z dowolnych stron. W Niemczech bardzo liczą się linki z tematycznych, branżowych stron. W przypadku forów internetowych nie zobaczy postów, które już na pierwszy rzut oka wyglądają jak spam. Niemiecki linkbuiding znacznie bardziej przypomina naturalne wypowiedzi użytkowników, w których dodatkowo pojawia się odnośnik do naszego produktu. Same fora są również znacznie mocniej moderowane. Te dwa aspekty sprawiają, że taki wpis kosztuje tu znacznie więcej niż w Polsce.

Dobrą praktyką jest współpraca z lokalnymi dziennikarzami, którzy w artykule mogą wpleść, oczywiście płatnie, odnośniki do naszej witryny. Same artykuły sponsorowane stanowią również istotną część linbuidingu na terenie Niemiec. Jednocześnie cena za publikację często liczona jest w setkach i tysiącach złotych.

Na terenie Niemiec w dalszym ciągu występuje jeszcze kilka ważnych katalogów stron, w których warto się pojawić. Ceny za jeden link sięgają jednak nawet 400zł. Są to więc stawki daleko odbiegające od tych, do których przyzwyczajeni byli polscy seowcy jeszcze kilka lat temu. Linki możemy również zamieszczać w specjalnych notkach prasowych, które są krótsze niż tradycyjny artykuł.

Przy pozycjonowaniu w Niemczech mamy ponadto do czynienia, znacznie częściej niż w Polsce, z pozyskiwaniem linków z social mediów. Ich celem jest przede wszystkim dywersyfikacja profilu linków. To wszystko składa się na to, że linkbuilding w Niemczech jest bardziej zróżnicowany i profesjonalny niże ten, z którym mamy do czynienia w Polsce. Do jego prowadzenia potrzebujemy native speakerów lub osób świetnie posługujących się językiem niemieckim, którzy jednocześnie posiadają szeroką wiedzę z branży, dla której prowadzona jest usługa. To samo dotyczy również tworzenia treści. Aby więc osiągnąć swój cel i zdobyć wysokie pozycje w niemieckiej wyszukiwarce warto postawić na sprawdzone agencje SEO. Własne działania SEO na rynku niemieckim mają znacznie mniejszą szansę na powodzenie niż pozycjonowanie własnego sklepu internetowego na polskim rynku.

 

 

 

background

Najtrudniejszy pierwszy krok?

Wyceń projekt