Stany Zjednoczone to obecnie największa gospodarka świata i jeden z największych rynków e-commerce. Setki milionów Amerykanów chętnie dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Nic więc dziwnego, że coraz większa grupa przedsiębiorców z Polski chciałaby zwiększyć swoją widoczność w Google.us. Pozycjonowanie strony w USA ma oczywiście swoją specyfikę i wymaga sporej wiedzy na temat algorytmu, przyzwyczajeń klientów czy sposobu pozyskiwania linków. Przeczytaj nasz poradnik, by dowiedzieć się się jak zadbać o SEO w Ameryce i czy warto wynająć w tym celu agencję czy można próbować sił samemu w zwiększaniu widoczności w wyszukiwarce Google. W niektórych branżach pozycjonowanie stron internetowych może okazać się nieopłacalne i inne rodzaj marketingu może okazać się korzystniejszy dla Twojej witryny. Z naszego tekstu dowiesz się, jak wyszukiwać słowa kluczowe, jak zabrać się za optymalizację domeny i jak wygląda linkowanie.
Dlaczego warto pozycjonować się w USA?
Stany Zjednoczone to ogromny rynek zbyty, w którym ponad 300 milionów obywateli stale korzysta z internetu. Jeśli chodzi o rynek cyfrowy, to USA znajdują się na trzecim miejscu i wyprzedzają je tylko Chiny i Indie. Warto dodać, że smartfonów jest Stanach jeszcze więcej niż obywateli i każdy z nich średnio spędza w internecie blisko 7 godzin dzienni.
Amerykanie kupuję bardzo często z sklepach internetowych nawet najprostsze produkty. Warto pamiętać, że aby przebić się na tym rynku musimy pokonać swoją konkurencję. Oczywiście najpierw należy zweryfikować swoją branżę, wyniki wyszukiwania dla interesujących nas fraz kluczowych. Okazać się może, że w naszym przypadku wszystkie najważniejsze frazy są obstawione reklamy Google Ads. Jeśli jednak tak nie jest, to warto pomyśleć o zatrudni agencji SEO do pozycjonowania w USA.
Jak wygląda rynek E-commerce w Stanach Zjednoczonych?
Rynek e-commerce w Stanach to prawdziwa kopalnia złota. W 2020 roku obroty z tego tytułu sięgały blisko 4 miliardów dolarów i wszystko wskazuje na to, że tendencja będzie w dalszym ciągu wzrostowa. Sytuacja związana z pandemią i izolacja społeczna doprowadziły do jeszcze szybszego rozwoju sprzedaży online.
Warto wiedzieć jednak, że większość Amerykanów kupuje głównie w takich serwisach jak Amazon czy eBay. Nie oznacza to jednak, że nie masz szans na dotarcie do swoich klientów. Musisz tylko obrać odpowiednią strategię SEO dla swojej strony www. Co będzie najkorzystniejsze? Przede wszystkim pozycjonowanie lokalne i skupienie się na bardziej szczegółowych frazach long tail.
Pozycjonowania USA – jaką domenę wybrać?
Wydawać by się mogło, że wybór domeny w przypadku Stanów Zjednoczonych będzie oczywisty. Przecież w Polsce wybieramy sufiks .pl, w Niemczech .de, a we Francji .fr. W USA powinniśmy więc wybrać teoretycznie .us. Zwróćmy uwagę jednak na rzeczywiste użycie. Wszystkie domeny ze Stanów Zjednoczonych, które znamy posiadają międzynarodowy sufiks .com. Wzbudza ona większe zaufanie wśród Amerykanów, jak i Google. Warto pamiętać również o tym, że z tą końcówką możemy również skierować swoje pozycjonowanie zagraniczne na takie kraje jak Australia, Kanada czy Wielka Brytania. Musimy jednak pamiętać o ustawieniu kierowania międzynarodowego w Google Search Console.
SEO w Stanach Zjednoczonych – amerykańska odmiana angielskiego
Jeśli chcemy zwiększyć widoczność i dotrzeć do amerykańskich odbiorców musimy najpierw dobrać odpowiednie słowa kluczowa, a następnie stworzyć treści, dzięki którym zaczniemy pojawiać się w Google na wysokich pozycjach. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że język angielskich, którego uczyliśmy się w szkołach to zazwyczaj odmiana brytyjska, która różni się pod względem poszczególnych słów, jak i również składni od odmiany amerykańskiej. Warto aby specjalista SEO o tym pamiętał, ponieważ w innym wypadku możemy stracić sporą część ruchu.
Treści dopasowane do potrzeb amerykańskich klientów
Zanim zaczniesz tworzyć treści na swoją stronę warto sprawdzić, jakie są realne potrzeby Twoich klientów i jak możesz je zaspokoić. Należy pamiętać, że użytkownicy zza Oceanu mogą wyszukiwać produktów w zupełnie inny sposób niż Polacy. Nie możemy więc opierać się tylko na dosłownym tłumaczeniu. Jeśli nasz budżet na to pozwala, to warto, żeby naszym copywriterem był native speaker. Dzięki temu nasze teksty będą brzmiały bardziej naturalnie dla odbiorców i nie będą wzbudzały podejrzeń.
Najczęściej zadawane pytania związane z naszą branżą najlepiej przekuć w artykuły wzbogacone o FAQ. Dobrze stworzone treści przyciągną użytkowników na dłużej, jeśli realnie pomogą im w rozwiązaniu ich problemu. W artykule pokażmy swoje produkty, które będą odpowiedzią na potrzeby klientów. Pamiętajmy o tym, by proces zakupy był maksymalnie uproszczony, a metody płatności były dopasowane do amerykańskich odbiorców. W Stanach Zjednoczonych najczęściej płaci się z pomocą kart kredytowych lub systemu PayPall.
Koniecznie zadbaj o mobilną wersję strony, zajmując się SEO w USA
Optymalizacja strony powinna zacząć się od wersji mobilnej. Jak już wspomnieliśmy Amerykanie korzystają przede wszystkim ze swoich smartfonów podczas robienia zakupów online. Wersja mobilna Twojego serwisu musi być łatwa w obsłudze, czcionka nie może być zbyt mała, a przyciski i linki nie mogą znajdować się zbyt blisko siebie.
Z jednej strony jest to kwestia związana z UX i wygodą użytkowników, z drugiej natomiast Google od kilku lat ocenia twoją stronę na podstawie jej wersji mobilnej.
Czy pozycjonowanie lokalne ma sens w USA?
Pozycjonowanie lokalne jest oczywiście tańsze i szybciej przynosi efekty. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, ale również w Stanach, których powierzchnia podobna jest do Unii Europejskiej. Wielu klientów chętniej zamówi produkty lokalnie, by oszczędzić czas i pieniądze. Ty natomiast oszczędzisz budżet i szybciej zauważysz efekty swoich działań. W
W przypadku local SEO pamiętaj o założeniu Google Moja Firma i korzystaniu z fraz z nazwami miejscowości na swojej stronie. Niezbędna jest również dobrze zoptymalizowana strona z kontaktem.
Jak linkować w Stanach Zjednoczonych
Zdobywanie odpowiedniej jakości i ilości linków to jedna z podstawowych składowych działań SEO. W przypadku Stanów Zjednoczonych należy pamiętać o tym, by linki prowadzące do naszej witryny pochodziły z domen, które przypisane są do tego kraju. Warto również dbać o tematyczność takich linków. Nie ma zgody w branży SEO, czy tematyczność jest kluczowa, jednak z całą pewnością umieszczenie odnośnika na stornie o podobnej tematyce będzie generowało większą szansę na zdobycie nowego klienta niż umieszczenie takiego linku na przypadkowej stronie www.
Dane strukturalne, meta tagi, nagłówki i alty dla obrazków
Pewne rzeczy zawsze wpływają na skuteczne pozycjonowanie i warto o nie dbać zarówno przy SEO zagranicznym, jak i lokalnym. Z całą pewnością w przypadku pozycjonowania stron www w Stanach Zjednoczonych należy zadbać o to, by umieścić wybraną przez nas frazę kluczową w meta danych. W przypadku meta title ma to bezpośredni wpływ na algorytm. Meta description wpływa natomiast bardziej pośrednio na ten proces. Jego zadaniem jest bowiem przyciągnięcie uwagi użytkownika poprzez krótki tekst pod wynikiem wyszukiwania. Jedna ilość kliknięć i czas spędzony na stronie ma wpływ na proces pozycjonowania. Warto więc poświęcić chwilę, by zadbać o odpowiednie wezwanie do działania. Nie należy jednak przesadzić, ponieważ użytkownik, który nie znajdzie tego, czego szukał szybko opuści stronę, a to wpłynie negatywnie na ocenę naszej stronie, jeśli taka sytuacja będzie się powtarzała.
Innym ważnym elementem, który świetnie wpływa na poprawę naszej widoczności, również w dosłownym sensie, są meta dane. Dzięki nim możemy zająć większą przestrzeń w wynikach wyszukiwania poprzez wyniki rozszerzone. Jednocześnie boty Google będą lepiej wiedzieć, co dokładnie znajduje się na naszej stronie.
Na koniec nie powinniśmy zapominać o tym, jak ważne są zdjęcia. Z jednej strony oczywiście mamy na myśli ich jakość, która przyciągnie użytkownika i wielkość, która nie będzie spowalniać strony. Warto jednak pamiętać o odpowiednich tekstach alternatywnych do zdjęć, dzięki którym będziemy mogli pojawiać się na odpowiednie frazy w Google Grafice.