Pozycjonowanie stron internetowych

Opowiedz nam o swojej firmie

Razem znajdziemy najlepsze rozwiązania
Kontakt

Pozycjonowanie stron internetowych

Czy wiesz, że przeciętny użytkownik sieci Internet podczas wyszukiwania dowolnej frazy w wyszukiwarce, zwraca uwagę jedynie na 3 pierwsze pozycje? Tylko niewielki odsetek osób sprawdza wyniki, które znajdują się poniżej. Dobrze prowadzone działania, jakimi jest pozycjonowanie stron internetowych sprawią, że Twoja strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Dodatkowo ewentualne błędy, które popełniane są przez początkujących, mogą doprowadzić do zablokowania Twojej witryny przez wyszukiwarki takie jak Google. Decydując się na naszą usługę pozycjonowanie stron internetowych otrzymasz:

  • Rzetelną i dokładną analizę Twojego przypadku, w oparciu o którą przygotujemy kompletną i szczegółową strategię działania.
  • Uzupełnienie brakujących podstron i tekstów. Wszystko to zgodnie ze skutecznymi zasadami pozycjonowania stron internetowych.
  • Optymalizację kodu razem z wdrożeniem AMP, dzięki którym użytkownicy bez problemu będą poruszać się po Twojej stronie. Dotyczy to również urządzeń mobilnych.
  • Stały i jasny monitoring, regularne raportowanie, jak również ich optymalizację zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Dowiedz się więcej

Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie nabyte podczas realizacji różnorodnych projektów.

Doskonale wiemy, że proces kreowania marki w sieci wymaga wielu dobrze skoordynowanych działań oraz ogromnej elastyczności. Właśnie dlatego decydując się na opcję, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych otrzymasz:

  • Całościowe podejście do przedstawionej przez Ciebie kwestii.
  • Zwiększenie liczby odsłon witryny, co przekłada się na zwiększenie konwersji sprzedaży.
  • Gwarancję osiągnięcia zamierzonych przez Ciebie celów krótko i długoterminowych.
  • Kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzonych przez nas działań.
  • Usługi realizowane przez ekspertów w swojej dziedzinie.

Zależy nam, aby każdy Klient był w pełni zadowolony. Właśnie dlatego każde działania prowadzimy indywidualnie, w oparciu o przeprowadzoną analizę, jak również dane dostarczone przez samego Klienta. Takie połączenie przynosi najlepsze efekty i ogromną satysfakcję. Jesteśmy pewni, że nasza pomoc będzie dla Ciebie najlepszym z możliwych rozwiązań!

Strategia pozycjonowania – dlaczego warto ją mieć?

Pozycjonowanie prowadzone w sposób chaotyczny może przynosić rezultaty jedynie na początku. Bardzo szybko przekonasz się jednak, że działanie bez odpowiedniej strategii prowadzi do wydawania pieniędzy w sposób nieuporządkowany i nie przynosi odpowiednich efektów. Warto na początku ustalić swoją strategię, wybrać słowa kluczowe, które są priorytetowe, a także zdecydować, co jest naszym realnym celem. Może być to po prostu wzrost ruchu na stronie, ale możemy decydować się na konkretną konwersję. W tym drugim przypadku ( choć właściwie w każdym) działania powinny być bardziej skoordynowane z innymi zespołami, które zajmują się UX czy sprzedażą. Jednocześnie niezbędna jest weryfikacja efektów pracy i korekta obranego kursu, jeśli wyniki nie są zadowalające.

Każda firma, która posiada spory ruch organiczny, działa właśnie w ten sposób. Więc jeśli Tobie zależy na wzroście odwiedzin, poprawie rozpoznawalności marki, lepszym wizerunku firmy, wyprzedzeniu konkurencji i przede wszystkim zwiększeniu sprzedaży, to koniecznie dobrze zaplanuj swoją strategię SEO.

Czy SEO to to samo, co pozycjonowanie?

Oba pojęcia używane są bardzo często zamiennie. Czy jednak oznaczają to samo? W przypadku rynków zagranicznych SEO, czyli ang. Search Engine Optimization obejmuje szereg działań, które mają doprowadzić do wzrostu ruchu. Można tu więc zaliczyć zarówno optymalizację, czyli działania on-site, jak i linkbuilding, czyli działania off-site. W przypadku Polski sprawa wygląda jednak nieco inaczej. SEO powiązane jest z optymalizacją strony, natomiast pozycjonowanie jest procesem szerszym, w którego skład wchodzą jeszcze linki zewnętrzne czy tworzenie treści. Jest to jednak podział, który najczęściej stosują tylko specjaliści SEO, natomiast często agencję czy sami klienci korzystają z tych pojęć zamiennie. Niemniej jednak należy zdawać sobie sprawę, że optymalizacja bez linków nie pozwoli nam osiągnąć zadowalających efektów.

SEO – czym jest?

SEO na terenie Polski będzie oznaczała szereg zabiegów, które możemy wprowadzić na stronie w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że musimy zrobić wszystko, by dopasować się do algorytmu Googlem, by najistotniejsze treści mogły szybko i sprawnie się indeksować. Działania, które do tego prowadzą są oczywiście złożone.

Z jednej strony należy wymienić oczywiście treści, których na stronie zazwyczaj jest sporo. Można tu wymienić zarówno opisy produktów, opisy kategorii, treści na blogu czy FAQ. Należy sobie jednak zdawać sprawę, że sama ilość przypadkowej treści nie będzie miała znaczenia dla naszej widoczności. Zanim zaczniemy pisać lub zlecać pisanie contentu należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy być widocznie, a w dalszej kolejności zająć się tworzeniem artykułów zoptymalizowanych pod SEO – pisaliśmy o tym nieco wcześniej.

Na SEO składać się będzie również usunięcie błędów na stronie, stworzenie odpowiedniej struktury strony, dane strukturalne, czy odpowiednia szybkość ładowania i dopasowanie do urządzeń mobilnych. Sporo tego? Ale to jeszcze nie wszystko. Ważny jest przecież jeszcze linkbuilding.

Link building – dlaczego linki są tak ważne i jak je zdobywać?

Linki są nieodzownym elementem pozycjonowania, czyli walki o najlepsze pozycji. Nasza strona powinna pozyskiwać odnośniki ze stron, które w dużym uproszczeniu działają jak forma głosowania na najlepszą stronę w danej tematyce. W praktyce jest to proces jednak znacznie bardziej skomplikowany, którego szczegółów nikt spoza Google nie zna. Wiemy jednak, że bardzo często link ze strony dobrej jakości i podobnej tematyce może być więcej warty niż tysiące spamerskich odnośników, choć oczywiście nie jest to regułą. Jak więc sobie radzić? Jak ocenić, która strona jest wartościowa skoro Google nie udostępnia takich informacja? Przez lata powstały narzędzia, dzięki którym można sobie te pracę nieco ułatwić. Jednym z nich jest Ahref. Z jego pomocą możemy sprawdzić taki parametr jak Domain Rating, który estymuje potencjalną moc domeny pod kątem linkowania i jest on wypadkową jakości oraz ilości linków przychodzących.

Jednak to nie wszystko. Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które stosowane jest przez specjalistów SEO jest analizowanie linków przychodzących do domen konkurencji, która posiada lepszą widoczność niż my. Z pomocą wspomnianego narzędzi Ahref jesteśmy w stanie szybko sprawdzić linki konkurencji i swoje, a następnie zweryfikować jakich odnośników nam brakuje. Możemy to zrobić nie tylko w stosunku do całej domeny, ale również do konkretnego adresu URL.

Czym jest pozycjonowanie?

Praca nad dostosowaniem strony internetowej do algorytmu, czyli SEO powinna być początkiem naszych działań związanych z uzyskiwaniem wysokich pozycji w Google. Nie może to jednak być oczywiście koniec. Nasze działania muszą być o wiele bardziej zakrojone. O czym więc jeszcze należy pamiętać, jeśli zależy nam uzyskaniu ruchu z wybranych słów kluczowych?

W ramach strategii SEO musi zadbać o tworzenie treści zoptymalizowanej pod Google, które jest częścią szerszej gałęzili, czyli content marketingu. Treście powinny być ciekawe dla użytkowników, ale również w odpowiedni sposób dostosowane do algorytmu. Musimy również oczywiście pamiętać o analityce internetowej, czyli między innymi ocenienie zachowania użytkowników na naszej stronie. Z jednej strony umożliwi nam to wychwycenie słabych punktów na stronie, co dla niektórych może wydawać się nie mieć związku z pozycjonowaniem. W praktyce, jeśli jednak zmniejszymy bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, to w płynie to również na poprawę widoczności strony. Efektem ubocznym może być zwiększona konwersja.

Warto walczyć o zdobycie pozycji w top 10, ponieważ zazwyczaj użytkownicy nie szukają towarów ani usług na dalszych pozycjach. Najbardziej efektywne jest oczywiście top3. W swojej strategii SEO warto umieścić przede wszystkim te słowa, które mają szansę na jak najszybszą konwersję.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – o czym warto wiedzieć?

Sklepy internetowe pozyskują klientów z wielu kanałów. Z jednej strony będą to kampanie Google Ads, z drugiej działania w social mediach – również płatne. W dalszym ciągu jednak dla klientów bardzo cenne są wyniki organiczne, które umożliwiają im odnalezienie swojego produktu. W przypadku e-commerce świetnie sprawdza się pozycjonowanie long tail, czyli oparte na bardziej szczegółowych zapytaniach. Dlaczego warto w ten sposób pozycjonować sklepy online? Powodów jest co najmniej kilka. Po pierwsze walka o krótkie i najpopularniejsze frazy jest mozolna i niezwykle droga.

W wielu przypadkach niemożliwe jest uzyskanie pozycji w top3, które okupowane są przez największe firmy na rynku. W dodatku często użytkownicy, którzy z takich fraz wchodzą na stronę nie są zdecydowani na zakup i dopiero rozglądają się za pewną grupą produktów. Zupełnie inaczej jest w przypadku dokładnych nazw produktów czy pytań o bardziej szczegółowe produkty, np. jakie buty do biegania po asfalcie do 300 zł dla kobiety? W takim przypadku mamy do czynienie za zdecydowanym konsumentem, który wie, czego chce. Oczywiście, wejść z takiej frazy będzie mniej, ale na pewno częściej zakończą się konwersją. Tworząc taki tekst blogowy możemy w nim udzielić rzetelny i praktycznych porad, a jednocześnie odesłać do konkretnych produktów.

W przypadku sklepów internetowych ważne jest oczywiście również stworzenie opisów produktów i kategorii, a także linkowanie wewnętrzne – warto o tym pamiętać.

Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Cały czas wspominamy o wyszukiwarce Google? Czy warto pozycjonować się również w innych przeglądarkach? Na ten moment inne przeglądarki, takie jak Bing, Yahoo czy DuckDuckGo generują mniej niż 2% ruchu razem wzięte. Wyjątkiem jest jedynie chińska przeglądarka Baidu, która zdominowała wyszukiwania w Państwie Środka. Jeśli jednak nie zamierzasz podbić chińskiego rynku, to z całą pewnością warto przede wszystkim skupić się na Google. To właśnie tutaj codziennie tysiące użytkowników wyszykuje towarów i usług. Warto oczywiście dodać, że działania, które podejmujesz w celu optymalizacji strony w gruncie rzeczy i tak przełożą się na lepszą widoczność w pozostałych wyszukiwarkach.

Aby zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce należy prowadzić szeroko zakrojone działania. Z jednej strony należy zadbać o szybkie ładowanie się strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych czy usunięciu błędów 404 i 500. Z drugiej natomiast należy zapewnić robotom Google możliwie łatwy dostęp do indeksowania naszych treści. Wiążę się to między innymi z brakiem blokad w pliku robots.txt, komend noindex czy wewnętrznych linków noindex. Jednocześnie należy zadbać o uporządkowaną strukturę wszystkich podstron i linków między nimi.

Innym aspektem są treści, które należy tworzyć stale, pamiętając o tym, by były dopasowane do algorytmu, jak, do potrzeb użytkownika, ale również do Twoich potrzeb, czyli zachęcały do zakupu.

 

Content marketing – niezbędny element pozycjonowania

Content marketing, czyli wszelkiego rodzaju treści tworzone na stronie, jak i poza nią, mają ogromne znaczenie dla naszej widoczności w internecie. W przypadku pozycjonowania oczywiście najistotniejsze są te teksty, która znajdują sią na naszej witrynie. To właśnie poprzez język boty Google są w stanie ocenić tematykę naszej strony i jej jakość. Z drugiej strony same treści pisane są nie tylko na potrzeby algorytmu, ale przede wszystkim dla użytkowników, którzy poszukują odpowiedzi na swoje pytania. Google od lat kładzie na to nacisk, poczynając od wprowadzenia jednego z najważniejszych algorytmów odpowiedzialnych za jakość treści na stronach internetowych. Mowa tutaj oczywiście o algorytmie Panda, który w ciągu kilku dniu wyeliminował z rankingu mnóstwo stron przeciętnej jakości. Trzeba bowiem wiedzieć, że jeszcze kilkanaście lat temu witryny internetowe zawierały bardzo często treści, które były generowane automatycznie i były po prostu przeładowane słowami kluczowymi. Taka sytuacja nie służyła nikomu poza specjalistami SEO, których praca była w tamtych czasach łatwiejsza. Obecnie powstało znacznie więcej zmian w silniku wyszukiwania, które skupiły się właśnie na contencie. Postaramy się je nieco przybliżyć, tłumacząc jednocześnie, jak podejść do tematu pisania treści w sposób praktyczny. Jednocześnie musimy pamiętać to tym, że treści, które pojawiają się w naszej witrynie muszą być unikalne. Kopiowanie artykułów z innych witryn może skończyć się nie tylko karami algorytmicznymi, ale również konsekwencjami prawnymi.

 

Przede wszystkim jednak powinniśmy zacząć od zadania sobie pytania, czemu mają służyć tekstu poradnikowe na naszym blogu, opisy produktów i kategorii. Odpowiedź wydaje się oczywista, mają pomóc nam w sprzedaży poprzez zaspokojenie potrzeb klienta. Teksty poradnikowe muszą odpowiadać na popularne zapytania klientów w sposób wyczerpujący i ułatwiający rozwiązanie problemu. Obecnie bowiem coraz częściej to właśnie w wyszukiwarce szukamy odpowiedzi na większość pytań. Tekst ma być wartością samą w sobie, która w dalszej kolejności przekieruje użytkownika do dokonania zakupu lub kontaktu. Użytkownik, jak i Google powinien traktować nas jako eksperta.

 

Aby zaspokoić potrzeby klienta warto sprawdzić najczęstsze zapytania związane z naszą branżą za pomocą wspomnianych wcześniej narzędzi do analizy słów kluczowych. Jednocześnie świetnym pomysłem jest udostępnienie możliwości zadawania pytań w naszym serwisie. Jeśli niektóre pojawiają się szczególnie często warto je umieści w sekcji FAQ. Może się bowiem zdarzyć, że nie są to pytania zadawane często przez wszystkich użytkowników w sieci, ale są one istotne dla naszych aktualnych klientów, o których również warto dbać.

 

Treści na stronie powinno być oczywiście możliwie jak najwięcej, ale jej obecność musi być uzasadniona. Musimy pamiętać, że obecne algorytmy nie promują tekstów, które nie są logicznie powiązane z tematyką strony i nie są pomocne dla użytkownika. Świadczyć mogą o tym kolejne zmiany w algorytmie jak Rank Brain i jego rozwinięcie w postaci algorytmu BERT. W przypadku pierwszego mamy do czynienia ze sztuczną inteligencją, która dobiera odpowiednie wyniki dla użytkownika w ramach eksperymentów. Jeśli użytkownik zostanie na stronie dłużej, to znaczy, że eksperyment się powiódł. Jeśli natomiast wielokrotnie dochodzi do wejścia i szybkie ucieczki ze strony, to jest to znak, że nie eksperyment nie powiódł się, co może doprowadzić do znacznego obniżenia pozycji strony dla wybranych fraz kluczowych. Bardzo istotnym rozwinięciem tego rozwiązania jest algorytm BERT, która analizuje na poziomie neurolingwistycznym kontekst całego zapytania i treści na stronie, dzięki czemu lepiej odczytywana jest rzeczywista intencja osoby która zadaje pytanie w wyszukiwarce.

 

Ostatnie lata przyniosły szereg zmian szczególnie w zakresie stron związanych finansami i zdrowiem, czyli tak zwanej kategorii “Your Money or Your Life”. Mówimy tutaj między innymi o Medical Update i zmianach związanych z autorytetem witryny. Bardziej szczegółowo zmiany związane z oceną tekstów zostały opisane w tak zwanym EAT ( ang. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli wytycznych dla pracowników Google. Ogromne znaczenie zyskały strony, na których znajduje się wiedza specjalistyczna tworzona przez znane autorytety z branży. Znacznie gorzej zaczęto oceniać te artykuły, które napisane są przez anonimowe osoby. Sam autor powinien mieć osobną podstronę ze swoim opisem, a także odesłaniem do stron, które poświadczają jego dokonania. Jednocześnie warto, by informacje o autorze były umieszczone w znacznikach danych strukturalnych, by Google był w stanie lepiej rozpoznać tę informacje. Szczególną uwagę przy wytycznych EAT położono również na zaufanie do witryn. W przypadku e-commerce bardzo istotne jest posiadanie certyfikatu SSL – zwłaszcza na podstronach związanych z płatnościami.

 

Przy tworzeniu contentu nie możemy jednak zapominać również o całkowitych podstawach optymalizacji. Mowa tutaj o umieszczeniu słowa kluczowego w meta title i adresie url strony, a także w meta description i odpowiednio zhierarchizowanych nagłówkach. Zagęszczenie słów kluczowych warto sprawdzić w takich programach jak SurferSEO czy Contadu. W przypadku content marketingu wypada również pamiętać o odpowiednich zdjęć i tekstach alternatywnych do nich, które nie tylko uatrakcyjnią treść, ale również umożliwią pojawienie się naszej witryny w sekcji Google Grafika.

Pozycjonowanie – dlaczego warto w nie inwestować?

Czy w ogóle warto inwestować co miesiąc w poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce poprzez pozycjonowanie? Każdego dnia miliony osób szuka towarów, usług lub rozwiązania swoich problemów w Google. Jednocześnie wiele z tych osób obdarza zaufaniem wyniki, które zaserwowane są im przez wyszukiwarkę. Organiczny kanał wyników wyszukiwania jest więc dla Ciebie szansą na dotarcie do klientów i sprzedaż swoich produktów. Warto zdać sobie sprawę, że bardzo często płatne wyniki w postaci Google Ads bywają pomijane. Klienci często jako bardziej wiarygodne traktują wyniki, które nie posiadają dopisku reklama. Jeszcze większe zaufanie wzbudzają natomiast artykuły eksperckie, w których polecane są konkretne produkty – oczywiście produkty w Twoim sklepie. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to również wyróżnienie się na tle konkurencji i budowanie własnej marki. Tego typu rozpoznawalność przenosi się również na zakupy w stacjonarnych sklepach.

 

Do zalet korzystania z pozycjonowania zaliczyć należy również długofalowy efekt. Płatne reklamy są wyświetlane tylko wtedy, kiedy za nie płacisz. W przypadku dobrze zoptymalizowanej strony dobre pozycje utrzymują się znacznie dłużej. Jeśli w danej chwili nie prowadzisz kampanii SEO, to stworzone teksty, zoptymalizowana strona i zdobyte linki dalej dla Ciebie pracują. Oczywiście pozycje mogą spadać z czasem, jednak nie znikną one z dnia na dzień.

 

Należy jednak oczywiście pamiętać o tym, że wysokie pozycje dla Twojej strony wymagają ciężkiej i wielomiesięcznej pracy – pozycjonowanie to proces. Najwięcej wejść gwarantują pierwsze trzy pozycje – oczywiście, jeśli na daną frazę nie wyświetla się zbyt wiele reklam. Wtedy wejścia z wyników organicznych spadają. Dotyczy to przede wszystkim wyników mobilnych. Jeśli Twoja strona znajduje się poza top 10 na najważniejsze frazy możesz praktycznie w całości pożegnać się z ruchem organicznym.

 

W SEO warto inwestować, ale należy odpowiednio analizować swoje możliwości i weryfikować jak wykonane działania przekładają się na konwersję. Wysokie pozycje, ale brak przejść na stronę nie przyniesie Ci zysku. Podobnie sytuacja będzie prezentowała się w przypadkach, gdy pozycjonujesz się na frazy związane z produktami, których nie posiadasz. Użytkownik szybko opuści stronę z niesmakiem, dając jednocześnie sygnał dla dla algorytmu Google, że nie znalazł tutaj rozwiązania swoich problemów.

 

W analizie opłacalności działań SEO należy wziąć jeszcze pod uwagę dobór fraz z odpowiednim wolumenem wyszukiwań, ale jednocześnie o niezbyt wysokiej trudności. Złotym środkiem jest tutaj pozycjonowaniem long tail, czyli wybranie fraz nieco dłuższych, bardziej szczegółowych, które wyszukiwane są znacznie rzadziej, ale jednocześnie wpisywane są przez klientów, którzy wiedzą, czego szukają i są znacznie bardziej zdecydowani na zakup. W takich przypadkach znacznie szybciej zauważysz efekty swoich działań i zwrot z inwestycji może być wyższy.

SEO on-site i off-site – czym się od siebie różnią?

Wspominaliśmy już wcześniej, że działania SEO dzielimy na te on-site i off-site. O co jednak chodzi z tymi nazwami i czy można ograniczyć się tylko do jednej grupy? Już tłumaczymy! Całość SEO skupia się na działaniach, które wykonujemy w obrębie witryny związanymi z techniczną, strukturalną i treściową optymalizacją – to będziemy nazywać on-site SEO. Jeśli natomiast pozyskujemy linki do naszej witryny, to mamy na myśli off-site SEO.

 

Wytłumaczmy tę kwestię nieco bardziej szczegółowo. W przypadku on-site SEO mówi między innymi o zadbaniu o odpowiednią indeksację treści, które na tej stronie się znajdują. Część z nich chcemy dodać do indeksu, część nie. Wykorzystujemy w tym celu między innymi plik robots.txt, tagi noindex czy mapę witryny – ta ostatnia ma pomóc w przyspieszeniu indeksacji. Ważne jest również to, by nie zablokować swojej strony całkowicie przed robotami Google, ponieważ wtedy, niezależnie od podejmowanych działań, nie osiągniemy żadnej pozycji w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy.

Kolejnym elementem, o który musimy zadbać w ramach SEO on-site jest usunięcie błędów 404 i 500. Generują one problemy zarówno dla użytkowników, jak i botów Google. Jeśli nie chcemy obniżać swoich pozycji i zniechęcać użytkowników do korzystania z naszej witryny, to warto już na samym początku optymalizacji zadbać o ten element. Jeśli już przy zadowoleni klientów jesteśmy musimy pamiętać o tym, by strona szybko się wczytywała i była dopasowana do urządzeń mobilnych – oba te elementy są czynnikami algorytmicznymi. Należy zdawać sobie sprawę, że wersja mobilna strony jest w tym momencie jedyną, która brana jest pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony na wybrane frazy kluczowe.

 

Inną kwestią jest przemyślana struktura strony i linkowanie wewnętrzne. Składa się na nią menu, jak i innego rodzaju linki, np. z artykułów czy tzw. “okruszki” ( dodatkowa nawigacja z podlinkowanymi kategoriami, do których należy dana podstrona). Poszczególne kategorie powinny być przemyślane i logiczne. Dzięki nim użytkownik musi mieć możliwość dotarcia do dowolnego produktu na Twojej stronie. Jest to również szczególnie ważne przy indeksacji, ponieważ roboty Google przechodzą do kolejnych podstron po linkach. Jeśli do jakiegoś adresu url nie prowadzi żaden link, to najprawdopodobniej nie znajdzie się on w indeksie.

 

Na koniec zostawiliśmy kwestię związane z treścią i jej optymalizacją. Tworzenie tekstów powinno być oczywiście poprzedzone dobraniem odpowiednich słów kluczowych. Zazwyczaj artykuły i opisy produktów są pisane regularnie – taka przynajmniej jest dobra praktyka. Warto pamiętać o umieszczeniu najważniejszych fraz w meta tagach, adresie url, a także nagłówkach. Dodatkowo świetnie sprawdzą się tu dane strukturalne, dzięki którym Google będzie w stanie lepiej zrozumieć, co znajduje się na naszej stronie.

 

Co natomiast z SEO off-site? Wspomnieliśmy, że składają się na nie linki prowadzące do naszej witryny. Czy jednak mogą być to dowolne linki w dużej ilości? Takie czasy skończyły się z nadejściem algorytmu Pingwin, który znacząco obniżył pozycje stron, do których prowadziły spamerskie linki. Od tego czasu liczyła się już nie tyle ich ilość, co jakość. Jako bardziej wartościowe traktowane są linki, które pochodzą z witryny znanych i cenionych, a jednocześnie charakteryzują się podobną tematyką, co nasza strona.

Skąd pozyskiwać backlinki?

Zdobywanie linków prowadzących do swojej witryny było od samego początku czynnkiem, który wpływał na pozycję storny w wyszukiwarce Google. Oczywiście początkowe założenie było takie, że ludzie będą polecać sobie sprawdzone strony, które pomogły w rozwiązaniu ich problemu, a Google będzie je traktował jako bardziej wartościowe. W praktyce mechanizm został bardzo szybko wykorzystany przez marketerów i linki stały się narzędziem do szybkiego pozycjonowania stron internetowych. Zazwyczaj były to generowane automatycznie backlinki pochodzące z egzotycznych krajów. Odpowiedzią na te sytuację stał się algorytm Pingwin, który doprowadził do tego, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania spadła, jeśli posiadała linki niskiej jakości. Od tej pory pozycjonerzy musieli zacząć pozyskiwać dobrej jakości link.

 

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że mamy przede wszystkim dwa rodzaje linków. Pierwsze z nich to linki dofollow. Są to linki, które nie posiadają de facto żadnych dodatkowych parametrów. Dzięki nim robot Google przenosi się na inną stronę i przenosi również reputację. Są one szczególnie ważne w procesie pozycjonowania.

Drugim rodzajem linków są odnośniki z atrybutem nofollow. Zawierają one informację dla robotów, by te nie podążały do linkowanej strony i nie przenosiły autorytetu. Dotychczas specjaliści SEO traktowali je jedynie jako linki, których zadaniem było uwiarygodnieniu profilu baclinków, jednak w ostatnich latach podobno Google bierze pod uwagę również tego rodzaju odnośniku w procesie określania pozycji witryny.

 

Skąd jednak czerpać takie odnośniki? Możliwości jest oczywiście wiele. Część z nich nie będzie kosztowała nas nic lub niewiele, inne mogą być natomiast bardzo kosztowne.

 

Fora internetowe dla niektórych mogą wydawać się reliktem przeszłości, jednak w dalszym ciągu na bardziej specjalistycznych forach toczą się żywe dyskusje. Kiedyś mogliśmy spotkać fora niemal na każdy temat i bardzo często właśnie tam pozycjonerzy tworzyli posty z linkiem do swoich witryn. Obecnie coraz trudniej znaleźć wartościowe forum do publikacji swoich linków. Należy pamiętać, by sprawdzić, czy w ostatnim czasie pojawiały się na nim jakieś posty i czy każdy z nich nie zawiera linku. Jeśli widzimy, że całe forum przepełnione jest spamerskimi linkami, to warto odpuścić sobie taką formę linkowania. W niektórych przypadkach ciągle jednak warto pozyskiwać takie linki. Najlepsze fora posiadają moderację. W takim przypadku należy pamiętać o tym, by pisać również wartościowe posty bez linków w celu naturalizacji swojego profilu.

 

Blogi to kolejny sposób na pozyskanie linku do naszego serwisu. Możemy próbować oferować napisanie wartościowego tekstu w zamian za darmową publikację i umieszczenie odnośnika do naszej witryny. Jeśli będziemy mieć nieco szczęścia, to może nam się to udać. Większość dobrej jakości witryn zarabia na publikacjach artykułów sponsorowanych. W takim przypadku będziemy musieli zapłacić za taką usługę. Może to być kilkadziesiąt złotych lub nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Warto przed publikacją sprawdzić parametry serwisu, np. jego ruch czy liczbę słów kluczowych w top 3. Nie musisz posiadać narzędzi SEO, by to sprawdzić. Współczesne platformy pośredniczące w sprzedaży artykułów sponsorowanych oferują takie informacje dla reklamodawców za darmo. Przed zakupem upewnij się również, jakiego rodzaju link kupujesz i czy artykuł zostanie w serwisie na stałe. Często teksty usuwane są po pewnym czasie lub link z dofollow zmieniany jest na nofollow.

 

Jeśli współpracujesz z innymi firmami, to możesz pokusić się o umieszczeniu linku do swojej strony w witrynach swoich partnerów. Oczywiście nie jest to pomysł na długofalową strategię linkbuildingu, jednak można w ten sposób uzyskać kilka wartościowych i unikalnych odnośników.

 

Bardzo często portale internetowe posiadają sekcje komentarzy, w których możesz się udzielać, umieszczając jednocześnie linki do swojego serwisu. Należy jednak bardzo uważać, by nie umieszczać takich linków zbyt wiele, ponieważ moderator może nas zbanować.

 

Innym, choć bardzo kosztownym sposobem na pozyskiwanie linków do swojej witryny jest stworzenie sieci własnych stron dobrej jakości, czyli Private Blog Network. Dzięki takiemu zabiegowi mamy pełną kontrolę nad linkami wychodzącymi. Należy pamiętać bowiem, że im więcej linków dofollow z danej strony wychodzi, tym mniejsza jest ich moc. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że najczęściej tylko największe strony mogą pozwolić sobie na takie działanie. PBN-y bowiem wymagają treści i linków jak każda inna strona, która jest pozycjonowana.

 

Katalogi i NAP-y to serwisy, w których możemy zamieścić podstawowe informacje o swojej stronie jak nazwa, adres, numer telefonu i oczywiście link. Umieszczenie takiego wpisu jest darmowo lub bardzo tanie. Ten sposób jest często wykorzystywany przy pozycjonowaniu strony w Google Maps.

 

Serwisy ogłoszeniowe i linki z uczelni wyższych to bardziej kreatywne rozwiązania, które warto wykorzystać w procesie pozyskiwania oryginalnych linków do swojej witryny. Możemy stworzyć ogłoszenia, które zostaną opublikowane na wspomnianych stronach razem z odnośnikiem do naszej witryny. Możemy się również zaangażować w działalność charytatywną i zostać sponsorem fundacji, która również umieści link do naszego portalu.

Lokalne pozycjonowanie – dlaczego warto ?

Pozycjonowanie ogólnopolskie, zwłaszcza w w przypadku konkurencyjnej branży, może być bardzo kosztowne i nieefektywne. W wielu przypadkach nie ma ponadto żadnego sensu. Jeśli nasza działalność jest ograniczony terytorialnie, to znacznie lepszym rozwiązaniem jest postawienie na pozycjonowanie twojej strony z ograniczeniem do dzielnicy, miasta czy województwa. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku fryzjerów, restauracji, mechaników czy dentystów, jednak istnieje wiele rodzajów usług i sklepów stacjonarnych, które mogą odczuć benefity wynikające z takiego podejścia. Przede wszystkim ograniczamy naszą konkurencję, zmniejszamy budżet, a konwersja może być o wiele większa, ponieważ klienci często poszukują usług, z których mogą skorzystać w danej chwili.

 

Optymalizacja stron internetowych pod kątem local SEO w wielu elementach przypomina klasyczne pozycjonowanie witryn, jednak należy tutaj pamiętać, że treści strony muszą zawierać znacznie więcej elementów skupiających się na lokalizacji, konieczne jest założenie konta Google Moja Firma i zadbanie o pozytywne opinie w opiniach Google. Jeśli jednak wykonasz optymalizację strony internetowej zgodnie z naszymi poradami, to wyszukiwarka wyświetli adres i numer telefonu do Twojej firmy, dzięki czemu masz szansę na natychmiastowe zdobycie klienta.

 

Oczywiście skuteczne pozycjonowanie stron www lokalnie opiera się między innymi na przeprowadzeniu audytu, eliminacji błędów 404 i 500, szybkości strony i dopasowaniu do urządzeń mobilnych. W przypadku tej odmiany wyszukiwania musi się jednak skupić na kilku elementach. Przede wszystkim niezwykle istotny jest adres. Powinien się on pojawić przynajmniej kilkukrotnie na danej stronie internetowej, jeśli chcemy, by wyświetliła się ona w odpowiednim kontekście w wyszukiwaniach Google. W adresie musi się znaleźć ulica, kod pocztowy, miasto, a także nr telefonu. W Zakładce kontakt dodajmy również mapę Google z naniesioną lokalizacją. Bardzo korzystnie przy pozycjonowaniu swojej stronie lokalnie jest skorzystanie z danych strukturalnych, w których możemy umieścić dodatkowe informacje dla robotów wyszukiwarki.

W samej treści warto również wprowadzić wielokrotnie nazwę miasta lub dzielnicy, żeby zadbać o widoczność strony internetowej lokalnie.

 

Pamiętajmy również o zadbanie pozytywne opinie Google. Nakłaniajmy klientów do ich wystawienia. Im więcej dobrych recenzji naszej firmy, tym większa szansa na wyświetlenie naszej wizytówki. Musimy również szybko reagować, gdy otrzymujemy negatywne komentarze.

 

Jeśli mówimy o linkbuildingu, to warto pozyskiwać odnośniki do swojej witryny z wizytówek NAP ( ang. Name, Adress, Phone), ponieważ umieszczane są w nich dane lokalizacyjne w połączeniu z naszym linkiem. Bardzo często tego rodzaju katalogi są bezpłatne. W dalszej kolejności warto pozyskiwać jednak również inne linki z lokalnych stron.

Optymalizacja treści widocznych w wynikach wyszukiwania: meta title, meta description i URL

Podczas optymalizacji treści na stronie musimy również pomyśleć o kilku elementach, które nie znajdują się bezpośrednio w treści artykułu czy opisu produktu, ale z którymi zarówno robot Google, jak i użytkownik mają kontakt. Warto o nie zadbać zarówno ze względu na pozycjonowanie, jak i pod kątem przyciągnięcia uwagi klienta czy zwiększania klikalności w naszych wynikach wyszukiwania. W niektórych przypadkach bowiem dobry meta title i meta description z nieco niższej pozycji może skłonić użytkownika do kliknięcia i przejścia właśnie na Waszą stronę. O czym więc warto pamiętać przy tworzeniu meta title, meta description i adresu URL? Już tłumaczymy.

Meta title

Tytuł strony, czyli meta title to element, który pojawia się nie tylko w zakładce przeglądarki, gdy użytkownik znajduje się na naszej stronie. To również pierwszy element naszej witryny, który widoczny jest na liście z wynikami wyszukiwania. Jest on nieco większy od reszty wyniku i odróżnia się kolorem. Zazwyczaj jest on zbieżny z nagłówkiem H1 na naszej stronie, ale nie zawsze musi odpowiadać mu jeden do jednego, ponieważ jeśli będzie za długi, to zostanie ucięty. Tym samym nie będzie on atrakcyjny dla użytkowników, którzy mogą go pominąć. Jak długi więc powinien być tytuł? Odpowiedź na to pytanie może Cię nieco zdziwić, ponieważ nie będzie podana w liczbie znaków, a w pikselach. Dlaczego właśnie tak? Każda litera ma swoją szerokość właśnie w pikselach. Często podaje się odpowiedź, że tytuł powinien mieć maksymalnie 60 znaków. Dobranie jednak szerszych liter sprawi, że nie całe meta title zostanie wyświetlone. Dokładna odpowiedź to 600 px. Na szczęście w internecie znajdziemy wiele narzędzi, w których możemy sprawdzić, jak nasz wynik zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania. Jednym z nich jest Test Page Title & Meta Description Pixel Length na stronie totheweb.com. Wytyczne związane z długością tytułów na przestrzeni lat ulegały zmianom. Jest to jeden z powodów, dla których powinniśmy umieszczać frazę kluczową na początku. Oczywiście nie jedyny.

Meta title to również element, który jako pierwszy “widzi” robot Google odpowiedzialny za indeksacje i zaklasyfikowanie tematyczne naszej strony. Z tego względu również warto zadbać, żeby nasze słowo kluczowe zostało odpowiednio wyeksponowane.

Warto pamiętać jednak również o tym, że w 2021 roku Google zmieniło dla części stron sposób wyświetlania meta title. W niektórych przypadkach Google samo, na podstawie nagłówków H1 i treści, może zdecydować, jaki tytuł zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania. Nie na wszystko można mieć więc wpływ, jednak należy pamiętać, że jeśli wszystkie nasze nagłówki są dobrze zoptymalizowane, to nawet samodzielne dobranie tytułu przez Google nie powinno nam zaszkodzić.

Jak pisać meta title? Przed wszystkim zacznij do słowa kluczowego. Jeśli masz wystarczająco dużo miejsca, to dodaj Call to Action. Nie będzie miało ono bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, ale może wpłynąć bardzo dobrze na CTR. Świetnym rozwiązaniem, o ile miejsce oczywiście pozwala, jest dodanie po znaku | nazwy swojej firmy. Budujemy w ten sposób skojarzenie słowa kluczowego z naszym brandem, co pozytywnie może wpłynąć na przyszłe wyszukiwania, ponieważ użytkownicy mogą już nas kojarzyć. Jest to po prostu dodatkowa forma reklamy. Pamiętajmy również oczywiście o tym, by tytuł był unikalny.

Meta Description

Meta description bezpośrednio nie wpływa na pozycjonowanie – taka jest przynajmniej opinia większości specjalistów SEO. Nie znaczy to jednak, że nie ma na nie wpływu pośredniego, a już na pewno decyduje o tym, czy użytkownik przejdzie na naszą stronę. Wyniki wyszukiwania zdominowane są wizualnie przez meta title, jednak meta description, czyli nieco mniejszym fontem napisany opis pozwala użytkownikowi na szybkie zorientowanie się, czy znajdzie na stronie docelowej to, czego szukał.

Jaka powinna być długość meta description. W tym wypadku również posłużymy się szerokościami podanymi w pikselach. Będzie to odpowiednio 920 px dla urządzeń desktopowych i 680 dla mobilnych.

Jak pisać meta description? Również tutaj frazę kluczową warto umieścić na początku w połączeniu z przydatnymi pytaniami lub zwrotami podkreślającymi, że jesteśmy w stanie pomóc użytkownikowi w rozwiązaniu jego problemu lub mamy produkt, którego szuka – o ile oczywiście to prawda. Nie warto użytkownika wprowadzać w błąd, by ten zbyt szybko nie opuścił naszej strony i nie zwiększał naszego współczynnik odrzuceń.

Opis powinien krótko podsumowywać zawartość strony i przedstawiać rzetelne informacje. Jeśli piszesz opis na stronę główną, to koniecznie opisz swoją działalność ogólnie, a jeśli będzie to opis na podstronę, to wyjaśnij użytkownikowi, co dokładnie znajdzie na Twojej stronie po kliknięciu.

Warto zadbać o to, by meta description były zróżnicowane. Dzięki takim testom będziesz w stanie ocenić, które z nich są skuteczniejsze. Z całą pewnością nie warto spamować w tej sekcji i umieszczać w niej poupychanych słów kluczowych. Poza umieszczeniem słowa kluczowego warto podejść do opisu w sposób bardziej sprzedażowy.

Czy zawsze nasze meta description będzie wyświetlone w wynikach wyszukiwania Google? Niestety nie. Google od kilka lat w niektórych przypadkach może zmienić nasz misternie przygotowany opis na taki, który uzna za bardziej odpowiedni. Kiedy taki może się stać? Jeśli uzna, że opis jest niewystarczający i nie w pełni informuje użytkownika o tym, co znajduje się na stronie. Innym powodem jest spamerski opis, jednak nikt tak naprawdę nie wie, co to oznacza. Wyniki wyszukiwania w Google mogą nas zaskoczyć innym meta description dla naszego serwisu również wtedy, gdy charakter pytania użytkownika jest nieco inny niż przewidywaliśmy i dotyczy na przykład jednego z naszych nagłówków innego rzędu. W takim przypadku Google może wyświetlić fragment najbliższego paragrafu. Wyszukiwarka wyświetli swój opis wtedy, gdy na stronie nie znajduje się żadne description.

Pamiętajmy, że meta description tylko teoretycznie nie jest czynnikiem rankingowym. W praktyce roboty Google widzą i rejestrują jego treść, więc warto zawsze dbać o swoje opisy zarówna pod kątem marketingu i przyciągnięcia klienta, jak i pod kątem potencjalnego wpływu na pozycjonowanie.

 

Adres URL

Adres URL to w dosłownym tłumaczeniu jednolity lokalizator zasobów ( ang. Uniform Resource Locator). To dzięki niemu jesteśmy w stanie odnaleźć w internecie poszczególne podstrony w prosty sposób. Nie będziemy tu jednak tłumaczyć technicznych aspektów, ale opowiemy, w jaki sposób zbudować popranie adres, by on przejrzysty i praktyczny dla użytkowników o raz skutecznie wspierał nasze pozycjonowanie.

Przede wszystkim należy zadbać o to, by adres samej domeny był krótki. Dzięki temu słowo kluczowe, które będzie odpowiednie dla danej podstrony będzie miało szanse pojawić się bliżej lewej strony, co jest skutecznym rozwiązaniem nie tylko dla użytkownika, który szybciej zauważy, że na naszej stronie znajdzie niezbędne dla siebie informacje, ale również dla Google.

O czym warto jeszcze pamiętać przy tworzeniu adresów URL. Powinny być on łatwe do zapamiętania i udostępniania. Użytkownik powinien wiedzieć, co się pod nimi kryje. Warto użyć w nich słowa kluczowego, ale nie powinniśmy ich tam upychać, ponieważ jest to karane przez Google i nieczytelne dla użytkownika.

Linkowanie wewnętrzne – jak je zoptymalizować pod SEO?

Linki to sposób przemieszczania się robotów Google pomiędzy stronami. Z całą pewnością słyszałeś, że należy zdobywać linki do swojej strony, by poprawić jej pozycjonowanie i osiągnąć wyższe pozycje w Google. Backlinki to jednak nie wszystko. Bardzo istotne jest również linkowanie wewnętrzne, które pozwala na odpowiednie wzmocnienie podstron kategorii i produktów, przyspiesza indeksacje, a równocześnie ułatwia użytkownikowi łatwiejszą nawigację po Twoim serwisie. Gdzie takie linki powinny się znajdować i jaka powinna być ich struktura, by o to wszystko zadbać? Czy wszystkie linki na naszej stronie powinny być dofollow? Już odpowiadamy.

Linki, a zwłaszcza te pozbawione dodatkowego atrybutu nofollow to drogi, po których transportowany jest link juice. Wzmacniają one wartość podstrony, do której prowadzą tym mocniej, z im mocniejszej strony prowadzą. Jest to prawdziwe twierdzenie nie tylko dla linków zewnętrznych, ale również tych w ramach naszej witryny. Co to znaczy w praktyce? Linki ze strony głównej i podstron lepiej wypozycjonowanych mają większą moc.

Jeśli jednak mamy dużą stronę, na przykład sklep internetowy, to umieszczenie wszystkich linków do każdego możliwego produktu na niej byłoby bardzo niepraktyczne.

Co więc zrobić, gdzie umieszczać linki, by było to praktyczne i jednocześnie pomogło nam w pozycjonowaniu. Linki są formą nawigacji po naszym serwisie. Odpowiedź więc pewni już nasuwa się sama. Struktura serwisu i menu są naszym podstawowym źródłem linków. Należy odpowiednio przemyśleć, jakie są główne kategorie produktów i usług, a także ich podkategorie (zweryfikujmy oczywiście same nazwy pod kątem liczby wyszukiwań). Taką listę ułóżmy w ten sposób, by do każdego produktu na stronie można było dotrzeć z głównej strony w kilku kliknięciach.

 

Dodatkowo warto zauważyć fakt, że menu, w których znajdują się właśnie wszystkie kategorie i podkategorie znajduje się na każdej stronie. Z tego względu z każdej strony można dotrzeć praktycznie wszędzie. Jest to bardzo użyteczne dla użytkownika i równie użyteczne dla robota Google. Niezależnie bowiem od tego, na jaką stronę trafi, będzie mógł zacząć indeksować wszystkie inne podstrony, a jednocześnie przekazywana będzie też ich moc.

Drugim elementem nawigacyjnym są tak zwane okruszki, czyli breadcrumbs. Są to linki w formie tekstowej, które prowadzą od strony głównej przez kategorie do strony produktu. Użytkownik może więc dzięki nim “wrócić do domu”. Bardzo popularną formą nawigacji w linkowaniu wewnętrznym są również tagi na blogach i w poradnikach. Pozwalają one na szybkie odnalezienie podobnych treści przez użytkownika, a tym samym zwiększyć jego czas przebywania na stronie. Zazwyczaj jednak otrzymują one atrybut nofollow. Specjaliści SEO decydują się na taki ruch, ponieważ często jeden artykuł przypisany jest do wielu tagów i chcą w ten sposób uniknąć duplikacji treści.

Świetnym sposobem na linkowanie wewnętrzne są ponadto artykuły. Z jednej strony tworzymy treść, która odpowiada na zapotrzebowanie użytkowników – rozwiązujemy ich problemy. Następnie w treści udostępniamy linki do produktów lub usług, które te potrzeby są w stanie zaspokoić. Jednocześnie możemy zdecydować się na linkowanie do innych artykułów, które szerzej omawiają bardziej szczegółowe zagadnienia związane z danym tematem.

Linki, które umieszczam na naszej stronie powinny być linkowani tekstowymi. Takie są najłatwiejsze w interpretacji przez roboty Google. Zdecydowanie powinniśmy unikać rozwiązań typu flash.

Niektóre strony powinny posiadać atrybut nofollow. Muszą one istnieć w strukturze strony ze względów praktycznych lub prawnych, jednak nie mają one żadnego znaczenia dla prywatności. Są nimi między innymi strony logowania, regulaminy czy polityki prywatności. Dzięki takiemu zabiegowi nie marnujemy swojego crawl budgetu na podstrony gorszej jakości i nasze linki wewnętrze posiadają większą moc.

Strategia SEO – dlaczego jest taka ważna i co wziąć pod uwagę przy jej tworzeniu?

Podejmując się optymalizacji i pozycjonowania strony należy ustalić plan działania, który w dużej mierze oparty jest o audyt strony. Zazwyczaj jednak nie wszystkie działania jesteśmy w stanie wprowadzić jednocześnie, nie wszystkie też powinniśmy. Jedne z nich są istotniejsze z punktu widzenia całej strony, inne natomiast często mają znaczenie symbolicznie. Dodatkowo część z działań, które musimy podjąć musi być poprzedzona innymi działaniami. Jak więc zabrać się za proces przygotowywania swojej strategii SEO?

Wspomnieliśmy już, że warto zacząć od audytu SEO. Podczas jego tworzenia warto wskazać kluczowe rzeczy, które należy wprowadzić w pierwszej kolejności. Ustal też daty ich wprowadzenia, by weryfikować, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Audyt SEO to jednak nie jedyna rzecz, która jest istotna w przypadku tworzenia strategii SEO. Znacznie bardziej istotne jest ustalenie głównych celów biznesowych klienta, które nie w każdym przypadku muszą być oczywiste. Czasami klient może pożyć nacisk na sprzedaż konkretnych produktów, w innym będzie mu zależało na ogólnym wzroście ruchu i widoczności w wyszukiwarce. Spełnienie tych oczekiwań będzie w wielu przypadkach znacznie bardziej istotne niż zrealizowanie wszystkich założeń audytu SEO.

Jednocześnie powinniśmy się skupić na naszych grupach docelowych. Dlaczego to takie istotne? Ma to znaczenie przy tworzeniu treści i doborze słów kluczowych. Dzięki ustaleniu, kto jest naszym typowym odbiorcą będziemy w stanie tworzyć lepiej dopasowane treści. Jednocześnie będzie w stanie wybrać słowa kluczowa i tematy, które lepiej odpowiadają na ich potrzeby.

W swojej strategii SEO powinniśmy wybrać ponadto takie słowa, które mają szansę przynieść szybkie i skuteczne rezultaty. Z tego względu najczęściej nie warto wybierać słów, które mają największą liczbę wyszukiwań i są ogólne, ponieważ zdobycie wysokich pozycji dla nich będzie dla nich bardzo kosztowne i czasochłonne. Znacznie lepszym wyjściem będzie wybór fraz, które są bardziej szczegółowe, mają średnią liczbę wyszukiwań, ale jednocześnie są wpisywane przez osoby bardziej zdecydowane na zakup naszego towaru lub naszych usług.

Pamiętajmy, że w swojej strategii SEO nie jesteśmy oddzieleni od działań konkurencji. Musimy stale kontrolować ich poczynania. Jeśli nagle zaczną produkować więcej tekstów lub linków, to konieczna będzie korekta naszych działań. Bardzo często strony innych firm z naszej branży będą świetną inspiracją przy tworzeniu naszej strategii działań SEO.

Musimy również wziąć pod uwagę sezonowość i i maksymalny budżet, którym dysponujemy, a także to, czy pozyjnowana firma dział lokalnie czy globalnie.

 

 

 

 

 

 

 

background

Najtrudniejszy pierwszy krok?

Wyceń projekt