Cele kampanii internetowych
Podstawowym błędem myślenia przedsiębiorców jest założenie, że przy jednej kampanii reklamowej będą w stanie osiągnąć kilka konkretnych celów. Niestety tak to nie działa. Oczywiście można osiągnąć te cele, ale nawet w przypadku automatycznego działania kampanii będzie to efekt połowiczny. Dlaczego? Ponieważ zwykle takie cele się wykluczają, taki panuje trend.
Decydując się więc na kampanię reklamową w systemie programmatic, warto zdecydować się na jeden, konkretny cel, a efekt będzie zdecydowanie bardziej satysfakcjonujący, niż w przypadku osiągnięcia kilku mniejszych celów na niższym poziomie. Jaki cel możemy sobie wybrać? Przykładowa lista:
- większa sprzedaż,
- nowi klienci,
- większa klikalność reklam,
- lepsza jakość ruchu na stronie.
Oczywiście wszystko zależy od naszych faktycznych potrzeb i oczekiwań, jednak zawsze należy zakładać jedną, podstawową rzecz: na efekty musimy zaczekać. Jeśli chcemy sprzedawać, musimy znaleźć klientów, jeśli chcemy znaleźć klientów, musimy zebrać odpowiednią ilość danych, aby zebrać odpowiednią ilość danych, potrzebujemy czasu. Kampanie programmatic również potrzebują czasu, nie są wyjątkiem od reguły.
Czym są kampanie programmatic?
Krótko mówiąc, kampanie programmatic są w pełni zautomatyzowanym systemem reklamowania produktów, który działa na podstawie preferencji potencjalnych klientów.
Programmatic ocenia w mniej niż pół sekundy, czy dany użytkownik jest zainteresowany produktem lub usługą i jeśli tak, wyświetla mu reklamę. Dzięki temu reklama trafi na podatny grunt, a nie w miejsce, w którym może być w ogóle niezauważona. Inaczej mówiąc, kampanie programmatic to automatyczna personalizacja materiałów reklamowych i dotarcie tylko do faktycznie zainteresowanych klientów. Nie trzeba posiadać specjalnego rodzaju firmy, czy też należeć do konkretnej branży, aby skorzystać z tego rodzaju kierunkowego reklamowania.
Jak dokładnie działają kampanie programmatic?
Kampanie programmatic działają na podstawie uczenia się algorytmów, potrzebują więc czasu, aby być faktycznie efektywne. Dokładniej rzecz ujmując, działają na podstawie skuteczności wspomnianych algorytmów.
W zależności od wybranego przez właściciela firmy celu, będzie działała jednak na innych strategiach. Jedna strategia będzie odpowiadała za zwielokrotnienie sprzedaży, inna natomiast za polepszenie wizerunku.
Ten model zakupu reklam pozwala między innymi na wybór reklam statycznych, animowanych, video i audio. Zakup tych reklam odbywa się
w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że program szuka klienta zainteresowanego reklamą i, jeśli go znajdzie, reklamę wyświetla. Tylko
w takiej sytuacji pobierana jest z nią opłata.
Jakie są zalety kampanii programmatic?
Kampanie w tym trybie są niewątpliwie bardzo atrakcyjne, jednakże warto je stosować w komplecie z innymi, aby efektywność była zdecydowanie bardziej wyraźna. To, co dobrego można powiedzieć o opisywanym systemie, to przede wszystkim doskonała jakość kontroli nad częstotliwością kampanii. Kolejną zaletą jest możliwość dotarcia z reklamą do konkretnych, zainteresowanych produktem lub usługą odbiorców. Oprócz tego jest to:
- pełna personalizacja reklamy,
- optymalna opłata za konkretne działanie.
Jak widać, zalety tego rodzaju marketingu są jasne i realne, dlatego warto zastanowić się nad skorzystaniem właśnie z kampanii programmatic.
Jakie są metody kupowania emisji reklam?
W zasadzie są trzy takie metody:
- Open Auction,
- Private Auction,
- Preffered Deal.
Pierwsza z metod jest dostępna dla wszystkich, z drugiej może skorzystać tylko określona grupa reklamodawców. W trzeciej metodzie wykorzystuje się sztywne zasady ustalone między stronami współpracy. Każda z nich posiada swoje wady i zalety, dlatego warto swoją decyzję gruntownie przemyśleć.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat kampanii programmatic?
Przede wszystkim, jako klienci, nie jesteśmy w stanie wybrać miejsca docelowego, w którym reklama się wyświetli. Dlaczego? Ponieważ to sama kampania decyduje o personalizacji. Jest to o tyle pozytywne, że system jest zazwyczaj bardziej precyzyjny niż człowiek.
Kampanie programmatic kosztują od kilku tysięcy złotych miesięcznie wzwyż i potrzebują czasu, aby dać efekty. Jest to jednak zdecydowanie bardzo dobra inwestycja.
Warto wybrać reklamy szczególnie te w standardowych formatach, aby wyświetlały się w odpowiedni sposób. Oczywiście my, zajmujemy się programmatingiem profesjonalnie i będziemy w stanie pomóc w konfiguracji kampanii.