Pozycjonowanie - SEO
01.03.2022

Ile kosztuje pozycjonowanie we Francji

Ile kosztuje pozycjonowanie we Francji

Pozycjonowanie stron we Francji to naturalny kierunek rozwoju dla ambitnych, polskich przedsiębiorstw, które chciałyby zdecydować się na zagraniczną ekspansję biznesu. Gospodarka francuska należy do jednych z bogatszych w Europie, co oczywiście zachęca do podjęcia takiego kroku.

Z drugiej strony należy sobie zdawać sprawę z dużej konkurencji i wyższych kosztów marketingu, w tym SEO. Jeśli chcesz dowiedzieć się, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych we Francji i jak różnią się koszty pozycjonowania zagranicznego do polskiego, to koniecznie przeczytaj nasz tekst.

Pozycjonowanie we Francji – najważniejsze informacje

Francja to ogromny rynek i możliwości, ale również ogromna konkurencja. Podobnie jak w Polsce wiele firm decyduje się na inwestycję w pozycjonowanie swoich witryn, by zwiększyć swój ruch z wyszukiwarki Google. Oczywiście przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań promocyjnych należy zacząć do szczegółowej analizy swojej branży na zagranicznym rynku i ocenić wydatki związane z pozycjonowaniem najważniejszych słów kluczowych. Oczywiście w tym przypadku niezbędna okaże się agencja SEO specjalizująca się w kampaniach zagranicznych. O czym warto pamiętać przede wszystkim?

Jednym z istotniejszych aspektów jest wzbudzenie zaufania użytkowników. Francuzi znacznie chętnie klikają w domeny z z narodowym sufiksem *.fr. Jest to właściwie reguła dla większości krajów europejskich. Często pomimo uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania użytkownicy klikają mniej chętniej w zagraniczne lub komercyjne Top Level Domain.

Kolejnym aspektem jest content ( treści), o czym napiszemy więcej nieco niżej. Należy pamiętać, że Francuzi bronię się przed językiem angielskim rękami nogami. Powinniśmy więc zadbać, by każda treść była stworzona w perfekcyjny sposób.

Podobnie jak na całym świecie linki obok treści i szeroko pojętej optymalizacji strony www stanowią rdzeń pozycjonowania. Należy je zdobywać z tematycznych witryn o dobrej reputacji, co w praktyce nie jest ani łatwe ani tanie, jednak doświadczony specjalista zajmujący się SEO na Francję będzie w stanie się tym zająć.

Umieśćmy ponadto francuskie dane kontaktowe, jeśli możemy sobie na to pozwolić. Dzięki posiadaniu lokalnej siedziby będziemy w stanie dodać nasze wizytówki do lokalnych katalogów NAP (ang. name, adress, phone number). Przysłuży się to do lokalnego SEO i poszerzania bazy linków. Bardzo często tego rodzaju wizytówki można dodać za darmo, co może nieco obniżyć początkowy budżet na pozycjonowanie we Francji.

Nie możemy też zapominać o tym, że Francuzi większość czasu w internecie spędzają za pośrednictwem swoich smartfonów. Wersja mobilna naszej strony powinna być oczywiście perfekcyjnie przygotowana i warto ją dokładnie sprawdzić podczas audytu SEO naszej witryny, jeśli zależy nam na odpowiedniej widoczności we Francji.

Dlaczego warto się pozycjonować we Francji?

Usługa pozycjonowania we Francji od kilku lat zyskuje na popularności, ponieważ obecność na tym rynku jest po prostu bardzo opłacalna. Francja, to drugi największy rynek Niemczech w Europie. Ponadto Francuzi spędzają w internecie naprawdę sporo czasu i chętnie zamawiają produkty w sklepach internetowych. Jest to więc doskonały rynek do promowania swojego biznesu online. Bez odpowiednio zoptymalizować strony internetowej i wysokiej widoczności na właściwe frazy naprawdę trudno przebić się na tym rynku.

Pozycjonowanie lokalne we Francji

Podobnie, jak w Polsce, pozycjonowanie krajowe jest we Francji trudniejsze i oczywiście bardziej kosztowne. W wielu przypadkach bardziej korzystne może okazać się pozycjonowanie lokalne, którego efekty również szybciej odczujemy. Wszystko zależy oczywiście od planu marketingowego i obszaru działania. Warto jednak pamiętać o jednej kwestii związanej z językiem francuskim.

Jest on bardzo zróżnicowany lokalnie i z tego względu warto wybierać lokalnych copywriterów odpowiedzialnych za content. Być może dbałość o szczegółu nie będzie miała bezpośredniego znaczenia dla algorytmu Google, ale z całą pewnością pomoże nam wzbudzić zaufanie u użytkowników.

Pozycjonowanie sklepów internetowych we Francji

E-commerce, czyli sklepy internetowe są we Francji niezwykle popularne, jednak oczywiście zawsze znajdzie się miejsce dla bardziej niszowych lub oryginalnych towarów. Jeśli nasze pozycjonowania ma być skuteczne musimy zadbać o to, by każda podstrona była odpowiednio zoptymalizowana i dostosowana do potrzeb użytkowników. Sporym kosztem w przypadku sklepów internetowych będzie oczywiście tworzenie oryginalnych opisów produktów. Niestety stawki w tym języku musimy mnożyć czterokrotnie w stosunku do tych, które znamy z Polski.

Pozycjonowanie stron we Francji – tworzenie treści, kwestie językowe

Rynek zagraniczny to przede wszystkim wyzwania związane z językiem i tworzeniem treści na twojej stronie. Musisz wiedzieć, że Francuzi są bardzo wyczulenie na punkcie swojego języka, a często nawet jego lokalnych odmian. Mamy tutaj do czynienia z aż 75 językami regionalnymi. W zależności do tego, do jakiego regionu kierujesz swoją ofertę, wybierz zdecyduj się na użycie lokalnych odmian, by mieć większą szansę na wzbudzenie zaufania swoich potencjalnych klientów.

W przypadku promocji swoich produktów unikaj jak diabeł wody święconej angielskich zwrotów – pamiętaj, że Francuzi nie znają i nie lubią angielskiego. W tym języku nawet komputer to l’ordinateur. Nie oszczędzaj więc na dobrych copywriterach, którzy posługują się perfekcyjnie francuskim. Podobnie jak w Polsce słowa kluczowe powinny być odpowiednio zagęszczone, ale nie muszą pojawiać się w tekście naturalnie. Zadbaj również o estetyczny wygląda fontów i całej strony – w tym kraju jest to szczególnie ważne.

Linkbuilding we Francji

Francja to kraj, w którym strony często są karane przez pracowników Google za spamerskie linkowanie. Jednocześnie skuteczne pozycjonowanie w tym kraju jest od linków mocno uzależnione. Warto więc postawić na odnośniki z ciekawych stron www o dobrej reputacji. Jednocześnie należy jednak pamiętać, że zdobywanie takich linków zewnętrznych jest niestety droższe i w wielu przypadkach wymaga posiadania bezpośrednich kontaktów do osób pracujących w danych serwisach internetowych. Agencja SEO z taką bazą kontaktów z całą pewnością będzie w stanie zdobyć dla Ciebie linki wysokiej jakości w rozsądnej cenie.

Czy Agencja SEO z Polski może pozycjonować stron we Francji?

Powyższe pytanie można nasuwa się samo. Czy agencja z Polski może zająć się pozycjonowaniem we Francji? Czy może jednak skontaktować się z lokalnymi specjalistami, którzy znają dobrze swój rynek. Naszym zdaniem warto wybrać agencję z Polski, ale nie oczywiście nie pierwszą z brzegu. Powodów przemawiających za tym rozwiązaniem jest oczywiście kilka. Po pierwsze z polskim specjalistami SEO jesteś w stanie ustalić wszystkie szczegóły bez potrzeby tłumacza. Należy pamiętać, że znajomość angielskiego we Francji nawet na stanowiskach marketingowych jest znikoma.

Jednocześnie koszty pracy agencji w Polsce są niższe, więc jest to dla Ciebie oszczędność nawet kilkudziesięciu procent całego budżetu. Wspomnieliśmy jednak, że nie każda agencja będzie do tego typu działań odpowiednia. Warto wybrać firmę, która specjalizuje się w rynkach zagranicznych. Agencja powinna mieć dostęp do copywriterów, którzy świetnie piszą w języku francuskim, by treści były perfekcyjne. Jednocześnie specjaliści SEO muszą powinni mieć kontakty z właścicielami stron www w danym kraju i posiadać doświadczenie w pozyskiwaniu linków w danym kraju.

Ile kosztuje pozycjonowanie we Francji?

Wiemy już, że pozycjonowanie we Francji jest droższe i że może nieco zaoszczędzić wybierając agencję z Polski. Warto jednak pamiętać o tym, że pewne usługi będą i tak generowały wysokie koszty. Należy tutaj wymienić przede wszystkim tworzenie treści i zdobywanie linków. Najczęściej musimy tutaj znane w Polsce stawki przemnożyć czterokrotnie.

Ostateczny koszt zależy oczywiście od konkurencyjność branży, wielkości strony i ilości pozycjonowanych fraz, jednak ceny pozycjonowania we Francji dla średniej wielkości sklepów internetowych zaczynają się około tysiąca euro.

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters