01.03.2022

Tworzenie stron Niemcy

Tworzenie stron Niemcy

Niemcy to największa europejska gospodarka i drugi największy rynek sklepów internetowych. Nic więc dziwnego, że polskie firmy starają się zdobyć nowych klientów za naszą zachodnią granicą. Jeśli myślisz o tym, by rozpocząć działalność w Niemczech, to doskonale trafiłeś. Strona www to absolutna podstawa marketingu w tym kraju. Jeśli chcesz zbudować ją w sposób profesjonalny i zależy Ci na dobrej widoczności, pozycjonowaniu stron (SEO) i zdobyciu zaufania lokalnych klientów, to koniecznie przeczytaj nasz poradnik do końca. Zwrócimy tu uwagę na najważniejsze aspekty, które pomogą Ci osiągnąć sukces marketingowy w wyszukiwarce Google.de.

Sklep internetowy w Niemczech – analiza możliwości

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, rynek niemiecki oferuje sporo polskim przedsiębiorcom. Przed zainwestowaniem w stronę internetową w Niemczech warto najpierw przeprowadzić bardzo szczegółową analizę naszej branży i zweryfikować, jakie mamy możliwości przebicia i jak możemy na tym rynku się wyróżnić.

Niemcy, to drugi po Wielkiej Brytanii rynek e-commerce, co z jednej strony stanowi o szerokich możliwościach, z drugiej jednak zwiastuję sporą konkurencję. Za noszą zachodnią granicą największą popularnością cieszy się sprzedaż ubrań, książek i elektroniki. Jeśli zależy nam na zaistnieniu w tych sektorach gospodarki nasz plan musi być szczególnie dobrze opracowany, a jednocześnie musimy trafić w swojej nisze i pomyśleć o pozycjonowaniu w Niemczech.

Niemiecka domena

Warto zainwestować w niemiecką domenę, ponieważ podobnie jak w Polsce, wzbudza to znacznie większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Z jednej strony sama nazwa powinna być łatwa do zapamiętania i nie brzmieć obco w języku niemieckim, z drugiej strony TLD, czyli sufiks powinien być również niemiecki. Decydowanie się na niemiecką wersję polskiej domeny nie będzie optymalnym rozwiązaniem, ponieważ Niemcy przywiązani są do ulokowanych w ich kraju.

Projektowanie stron internetowych na niemiecki rynek

Stronę warto zaprojektować z użyciem niemieckich motywów w popularnych platformach CMS jak WordPress. Na co szczególnie zwrócić uwagę? Przede wszystkim na porządek i stonowana kolory – ordnung muss sein. Nie warto więc inwestować w krzykliwe grafiki i multimedia. Klasyczne strony będą w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.

Nie możemy również zapomnieć o integracji z popularnymi sposobami płatności i dostawy w Niemczech. Niemieccy klienci bardzo często wybierają płatności z użyciem karty kredytowej, a także systemów takich jak PayPall. Nierzadko także korzystają z tradycyjnych przelewów. Musisz więc dostosować sposoby dokonywania płatności do swoich klientów, którzy z całą pewnością byliby zaskoczeni, widząc takie sposoby zapłaty za towar jak BLIK. Jednocześnie nie powinieneś zapominać o dodania swojego sklepu do takich serwisów aukcyjnych jak Amazon czy eBAy, które nie są popularne w Polsce, ale jednak za zachodnią granicą stanowią trzon zakupów internetowych.

Jeśli natomiast chodzi o dostawę, to Niemcy najchętniej zamawiają zakupy do swoich domów. Należy więc nawiązać umowy z lokalnymi kurierami, a także zapewnić klientom możliwość darmowych zwrotów, do których są przyzwyczajeni.

Tworzenie stron www Niemcy – kwestie prawne

Jeśli interesuje Cię dłuższa kariera w Niemczech, to nie możesz pomijać kwestii prawnych, na które Niemcy są szczególnie wyczuleni. Jeśli nie będziesz ich przestrzegać z całą pewnością możesz spodziewać się donosów ze strony konkurencji. Najbardziej optymalnym wyjściem jest oczywiście założenie biznesu w Niemczech, co dla wielu przedsiębiorców może okazać się korzystne ze względu na klarowne przepisy i niższe opłaty. Jakie jednak kwestie prawne należy mieć na uwadze jeśli chodzi o niemieckojęzyczne strony internetowe?

Z całą pewnością musisz zadbać o wszystkie kwestie związane z GDPR, czyli polskim RODO. Nie możemy zapominać o regulaminie, a także kilku istotnych kwestiach w konstrukcji samej strony. Klient, między innymi, przed dodaniem produktu do koszyku musi znać pełny koszt, który będzie musiał ponieść. Obok przycisku dodającego produkt do zakupów musi znaleźć się zapis „Składam zamówienie podlegające opłacie”. Przed publikacją strony warto skonsultować się z prawnikiem zapoznanym z niemieckim prawem, by uniknąć kar finansowych.

Ile kosztuje tworzenie stron w Niemczech?

Strony tworzone przez niemieckie agencje mogą być naprawdę drogie i często ich jakość nie jest lepsza od tych, które możemy zaobserwować na polskim rynku. Najniższej jakości strony internetowy typu one page to koszt 1000 euro, jednak z całą pewnością nie są to oferty, które warto wybrać, ponieważ najczęściej nie wykonują ich profesjonaliści. Jak prezentują się koszty w przypadku nieco bardziej zaawansowanych stron w dobrych agencjach? Atrakcyjne strona bez sklepu to koszt od 2500 do 7 tysięcy euro. W przypadku sklepu internetowego ceny zaczynają się od 7, a kończą nawet na kilkudziesięciu tysiącach euro.

Jeśli przewalutujemy te kwoty na złotówki, to sumy robią się naprawdę zawrotne.

Czy warto więc postawić na polską firmę, która projektuje strony w Niemczech? Zdecydowanie będzie to lepsze rozwiązanie. Przede wszystkim firmy nad Wisłą i za Odrą korzystają z tych samych systemów CMS i sami developerzy wykonują dokładnie tę samą pracę, ale taniej. To samo tyczy się oczywiście również samego projektowania warstwy graficznej. Oczywiście pewnym kosztem są oczywiście treści na stronę, jednak te można zlecić osobom biegle władającym językiem niemieckim

W przypadku wyboru firmy należy kierować się jednak jej doświadczeniem i portfolio. Firma przede wszystkim powinna oferować możliwość integracji z systemami płatności popularnymi w Niemczech, jak i mieć dostęp do osób piszących po niemiecku.

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o jej odpowiedniej optymalizacji i dobraniu słów kluczowych dzięki czemu marketing internetowy postaci pozycjonowania (SEO) i czy Google Ads będzie mógł przebiegać sprawniej. Warto więc wybrać tak naprawdę agencję, która w swojej ofercie ma zarówno stworzenie, jak i pozycjonowanie stron www na rynkach niemieckich.

Czy w ogóle warto interesować się pozycjonowaniem stron w Niemczech? Z całą pewnością! Na tym ogromnym rynku codziennie miliony konsumentów poszukuje towarów i usług, a wyniki organicznie ciągle wzbudzają większe zaufanie niż płatne reklamy.

Pozycjonowanie twojej strony w Niemczech należy oczywiście zacząć od audytu i strategii działania. Z jednej strony należy tutaj zadbać o wydajność, dostosowanie do urządzeń mobilnych i strukturę serwisu – jeśli jednak wszystkim zajmuje się ta sama firma, to z całą pewnością możesz liczyć na to, że zadba o to podczas tworzenia Twojej strony.

Kolejnym ważnym aspektem jest dobranie słów kluczowych. Ze względu na dużą konkurencję w wielu branżach warto zdecydować się na frazy long tail i pozycjonowanie lokalne. Dlaczego? Frazy długiego ogona to mniej popularne, ale bardziej szczegółowe zapytania użytkowników. Z jednej strony mogą generować mniej wejść, z drugiej jednak użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę mają o wiele większą motywację do zakupu, ponieważ wiedzą, czego dokładnie szukają. Jednocześnie szybciej zauważymy efekty takiego pozycjonowania. To samo tyczy się local SEO. Walka o to, by uzyskać topowe pozycje w całym kraju może być zbyt kosztowna i czasochłonna. Jeśli nasz biznes jest ograniczony terytorialnie, to warto zmniejszyć swoje koszty, decydując się na działania lokalne.

Największym wydatkiem w przypadku pozycjonowania stron internetowych w Niemczech jest tworzenie treści i zdobywanie linków. Na szczęście istnieją polskie firmy, które posiadają przeszkolonych copywriterów niemieckojęzycznych. W przypadku linków ceny niestety często są wysokie. Dotyczy to zarówno publikacji artykułów sponsorowanych, jak i linków na forach. Warto w tym miejscu dodać, że za Odrą ciągle bardzo popularne są fora internetowe, które poza linkami mogą generować realny ruch na stronę. Warto więc postarać się przy tworzeniu takich wpisów, ponieważ mogą mieć dla nas podwójne znaczenie.

 

 

Zobacz również:

Wygasłe domeny – skąd je brać?
Pozycjonowanie - SEO 01.07.2022

Wygasłe domeny – skąd je brać?

Wygasłe domeny to temat, który bezpośrednio wiąże się z pozycjonowaniem stron internetowych, które jest mozolnym, […]

Tworzenie mobilnych stron www
01.07.2022

Tworzenie mobilnych stron www

Tworzenie mobilnych stron www to absolutna konieczność w czasach, gdy większość z nas łączy się […]

Jak prowadzić profile w social media
01.07.2022

Jak prowadzić profile w social media

Posiadanie dobrze prowadzonych kont społecznościowych może zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, pomóc Ci nawiązać kontakt […]

Potrzebujesz skutecznej kampanii? Odpowiedź może być tylko jedna!
Kontakt
datamasters